در زمان روحانی هم چيزی تغيير نخواهد کرد

حسن روحانی همراه با مشاورش با ترسیم وضعیت نابسامان اقتصادی، از باز کردن قفل بحران اقتصادی اظهار نومیدی کرد.

آخوند روحانی عصر امروز طی سخنانی در مجلس شورای اسلامی گفت: نيازی نيست بگوييم شرايط کشور چگونه است. اين اولين بار است که پس از دوران جنگ تحميلی در دو سال متوالی رشد اقتصادی ما منفی است. اين برای اولين بار است که در کنار رشد اقتصادی منفی، دارای تورم بسيار بالايی کشور قرار دارد. بيشترين تورم در منطقه و يا شايد در جهان. اين که کشور با تورم 42 درصد مواجه است.


وضعيت اقتصادی کشور خراب تر از تصور قبلی ماست

پیشتر اکبر ترکان، مشاور آخوند حسن روحانی نیز گفته بود: وضعيت اقتصادی کشور خراب تر از تصور قبلی ماست. دولت احمدی نژاد به جای تامين پول يارانه خانواده ها از محل افزايش قيمت سوخت، اين پول را از جاهای غيرقانونی تامين کرده و هم اينک پولی برای دولت روحانی برای پرداخت يارانه ها باقی نمانده است، بودجه ۲۱۰ هزار ميليارد تومانی داده شده است که به نظر من ۸۰ هزار ميليارد تومان از درآمدهايش محقق نمی شود.

وی با توصیف شرایط بحرانی اقتصاد، تامین کالاهای اساسی را چالش اصلی دولت روحانی اعلام کرد.


حرفهای غيرواقعی آخوند روحانی

از سوی دیگر فلاحت پيشه نماينده سابق رژیم در مجلس شورای اسلامی سخنان آخوند روحانی را در مورد بهبود رابطه با عربستان غيرواقعی خواند و گفت: عربستان هيچ وقت با آغوش باز به سمت ما نيامده و بر اساس معادلات روابط خود با کشورهای جهان، برای رابطه خود با ما سقف گذاشته است.

وی افزود: عربستان در ترسيم روابط جهانی با بسياری کشورهای جهان و به خصوص کشورهای غربی رابطه دارد و با بعضی از آنها قطعنامه های امنيتی نظامی امضا کرده است. لذا نمی توان توقع کاری عجيب از روحانی داشت.


در زمان روحانی هم چيزی تغيير نخواهد کرد

همزمان علاالدین بروجردی، رئيس کميسيون امنيت و سياست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکيد کرد در زمان روحانی هم چيزی تغيير نخواهد کرد و سياست ها را ولی فقيه تعيين می کند.

بروجردی در پاسخ به اين سؤال که چرا برخی جريانهای نظام، مشی روحانی را در سياست خارجی، مشی سازش می دانند، تصريح کرد: اين اتفاق در هيچ دولتی نخواهد افتاد زيرا مسئوليت سياست گذاری کلان با رهبری است. حتی اين سازش در زمان خاتمی رقم نخورد و پروتکل الحاقی به تصويب نرسيد. دليل اين موضوع، جايگاه ولی فقيه است که با اختيارات خود اجازه نخواهد داد سازش بر سياستهای کشور حاکم شود.


یکشنبه، 23 تیر ماه 1392 برابر با 2013-07-14 ساعت 23:07
خبر بعدی : واکنش نزدیکان روحانی به هشدارهای کیهان حکومتی
خبر قبلی : رفیقدوست: انتخاب حسن روحانی پیروزی رهبری بود


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -