بدحجابی نادیده گرفتن انسانیت و شکستن حریم‌هاست

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: اگر زنی در هنگام حضور در جامعه با نوع پوشش خویش، جنبه زنانه خود را برجسته سازد، عملا مردان را به تعامل متناسب با جنسیت خویش و نه انسانیت خویش دعوت می‌کند.

حجت‌الاسلام محمد آفتابی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار داشت: حجاب امری اصیل و بلکه بدیهی است و در حوزه فردی آرامش روانی جامعه و حفظ ارزش و احترام زن را به‌دنبال دارد.

آفتابی تاکید کرد: اگر بشر از لحاظ روانی به آرامش و سکون لازم نرسد و محرک‌های مختلف وی را نسبت به ارضای بدون ضابطه برخی غرایز ترغیب کند، امکان زندگی متعادل و معقول از وی سلب خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه حجاب نقطه مقابل برهنگی است، افزود: اگر زنی در هنگام حضور در جامعه با نوع پوشش و آرایش خویش، جنبه زنانه و جنسیت زنانه خود را برجسته سازد، عملا مردان را به تعامل متناسب با جنسیت خویش و نه انسانیت خویش دعوت می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: اگر دین اسلام فعالیت و حضور زنان در جامعه را قبول نداشت اساسا بحث از حجاب تا حدودی بیهوده بود ولی زن با حجاب و پوشش مناسب با امنیت جسمی و روحی بهتری می‌تواند به ایفای نقش سازنده خویش در جامعه بپردازد.

آفتابی با تاکید بر توجه بیشتر به کارهای فرهنگی، خاطرنشان کرد: برخی بدحجابی‌ها به‌دلیل ناآگاهی است و اگر چنین افراد بدحجابی با واقعیت روبه‌رو شوند، بی‌شک متوجه اشتباه خود خواهند شد.

وی همه افراد جامعه را در مقابل رعایت حجاب، مسئول دانست و بر همکاری و تلاش بیشتر نهادها و ارگان‌ها تاکید کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه عنوان کرد: اکنون از خیر و برکت ماه مبارک رمضان می‌توان استفاده کرد و علما و کارشناسان زبده در حوزه حجاب و مسائل اجتماعی باید از موقعیت‌ها و فرصت‌هایی که در اختیار دارند برای آگاهی‌دهی به افراد جامعه استفاده کنند.

آدينه، 21 تیر ماه 1392 برابر با 2013-07-12 ساعت 10:07
خبر بعدی : تبدیل مؤسسات تک جنسیتی به مختلط غیرقانونی است
خبر قبلی : کاهش بهره وری بلای جان کشاورزان ایرانی


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -