گزارش پنتاگون از افزایش توان موشکی رژیم تهران

وزارت دفاع آمریکا در ارزیابی سال 2013 خود از تهدیدات موشکی، نوشته است رژیم های ایران و کره شمالی به زودی به توان هدف قرار دادن خاک آمریکا دست می‌یابند.

به گزارش نامه به نقل از روزنامه «دیلی‌میل»، وزارت دفاع آمریکا روز جمعه با انتشار گزارشی مدعی شد رژیمهای ایران و کره شمالی به سرعت در حال توسعه توان موشکی خود هستند، به نحوی که این کشورها به زودی قادر خواهند بود خاک آمریکا را هدف حمله اتمی قرار دهند.

بنا بر ادعای این گزارش، چین نیز قادر است به زودی زیردریایی‌های خود را به موشک‌های بالستیکی مجهز کند که می‌توانند از آب‌های چین آمریکا را هدف قرار دهند.

وزارت دفاع آمریکا در بخشی از این گزارش با اشاره به توان موشکی رژیم ایران، ادعا کرده است که تهران قصد دارد تا سال 2015 موشک‌های بالستیک قاره‌پیما را مورد تست قرار دهد.

این ادامه این گزارش آمده رژیم ایران برنامه بلندپروازانه‌ای در مورد موشک‌های بالستیک و موشک‌های فضایی دارد و به صورت مداوم برای ارتقای برد، قدرت تخریب و دقت این موشک‌ها تلاش می‌کند.

به گزارش فارس، کره شمالی هم دیگر کشوری است که در گزارش آمریکا به آن اشاره شده است. بنا بر ادعای این گزارش، کره شمالی موشک‌های بالستیک قاره پیمای «هواسانگ – 13» را تست کرده است. این موشک‌ها قادرند اهدافی در فاصله 5500 کیلومتری را هدف قرار دهند، هرچند که در این گزارش اشاره شده است که کره شمالی هنوز مراحل تست نهایی این موشک را به پایان نرسانده است.

آدينه، 21 تیر ماه 1392 برابر با 2013-07-12 ساعت 09:07
خبر بعدی : کاهش بهره وری بلای جان کشاورزان ایرانی
خبر قبلی : نماینده فحاش مجلس رژیم هم وزارتخانه می‌خواهد


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -