الاهرام: دیگر هیچ کس حریف ملت آگاه مصر نخواهد شد

روزنامه مصری الاهرام نوشت تلاشهای تفرقه افکنانه برخی رسانه های خارجی به ویژه رسانه های قطر برای وادار کردن ملت مصر به عقب نشینی از اهداف انقلاب 30 ژوئن به جایی نخواهد رسید و ارتش و ملت مصر از استقلال و اقتدار این کشور دفاع خواهند کرد.

این روزنامه در مقاله ای با عنوان "قطعا، تلاش های فتنه انگیزانه موفق نمی شود!" نوشت تلاش های فتنه انگیزانه برخی شبکه های ماهواره ای و در راس آنها شبکه تلویزیونی الجزیره قطر که چهره زشت خود را آشکار کرد و پرده از روی نقش مشکوک خود در تجزیه و تکه تکه کردن کشورهای عربی در طول سالهای اخیر کنار زد، موفق نخواهد شد.

الاهرام نوشت، بله مصر این روزها با معضل دشواری مواجه است ولی ملتی دارد که با دارا بودن انرژی امید، قدرت لازم را برای جلوگیری از خطرات و ادامه نگاه به جلو و عبور به فردا از روی پل های امن و قوی برای آن فراهم می کند. به زودی صدای عقل پیروز می شود و پرچم های حکمت و تدبیر بر افراشته خواهد شد و خرد و تدبیر به برخی از ذهن ها بازخواهد گشت زیرا مصر بزرگتر از هر جناحی، پایدارتر از هر فردی و با ارزش تر از هر غنیمتی است!

این روزنامه نوشت، سخن گفتن از راه حل میانه که منجر به عقب نشینی از دستاوردهای انقلاب 30 ژوئن می شود نوعی سخن بیهوده است زیرا میان تمایل جدی به تحقق آشتی ملی و ایجاد وفاق ملی فراگیر و میان توهم بازگردانیدن عقربه های ساعت به عقب و برخلاف جهتی که اراده ملت در سراسر کشور خواستار آن است تفاوتی جدی وجود دارد.

آشکارا می گوئیم: مصر حاضر نیست هیچ تلاشی را برای خشونت آفرینی در مسائل داخلی از هر منبعی که باشد و هرچقدر هم فریادهای تهدید آمیز همراه آن بلند باشد، بپذیرد. زیرا حاکمیت ملی و استقلال در تصمیم گیری و محافظت از امنیت کشور و ملت، تعهدی است که نیروهای مسلح آن را پذیرفته اند و به صورت آشکار در مقابل ملت و در مقابل چشم همه ملت های دنیا به آن متعهد شده اند.

پنجشنبه، 20 تیر ماه 1392 برابر با 2013-07-11 ساعت 15:07
خبر بعدی : حمله به اماکن تاریخی اهواز توسط یک سرمایه دار
خبر قبلی : نارضایتی عمیق دولت موقت مصر از دخالت رژیم تهران


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -