موسسه تحقيقاتی: کره شمالی موتور موشک آزمايش کرده است

به گزارش خبرگزاری فرانسه از سئول، یک اندیشکده آمریکایی امروز پس از بررسی تصاویر جدید ماهواره ای اعلام کرد کره شمالی اوایل امسال در تلاشی احتمالی به منظور توسعه بیش از پیش قابلیت موشکی خود، یک موتور موشک آزمایش کرده است.

«موسسه آمریکا-کره» در دانشگاه جانز هاپکینز اعلام کرد تصاویر پایگاه موشکی تونگچانگ-ری در شمال غربی کره شمالی نشان می دهد این کشور در اواخر ماه مارس یا اوایل ماه آوریل، دست‌کم یک آزمایش موتور موشک یا بیشتر انجام داده است.

این پایگاه که همچنین به نام ایستگاه پرتاب ماهواره سوهائه شناخته می شود، مکان شلیک موفقیت آمیز موشک کره شمالی در ماه دسامبر پارسال پس از ناکام ماندن تلاش این کشور در ماه آوریل همان سال بود.

پیونگ یانگ مدعی است هر دو پرتاب، پروژه‌های علمی صلح آمیز با هدف قرار دادن ماهواره موسوم به اونها در مدار بود.

جامعه بین المللی که به طور گسترده شلیک موشکی ماه دسامبر را محکوم کرد، این اقدامات را به عنوان سرپوشی برای آزمایش موشک‌های بالستیک دوربرد قلمداد می کند که براساس قطعنامه‌های سازمان ملل، ممنوع شده است.

نیک هانسن، کارشناس تحلیل تصاویر اعلام کرد آزمایش موتور، بخش مهمی از تلاش‌ها برای ساخت موشک‌های دوربرد است.

وی گفت تازه ترین تصاویر نشان دهنده فعالیت‌هایی از جمله تردد تانکرهای سوخت در اطراف یک سکوی پرتاب و یک قطار هفت واگنه احتمالا حامل موتور، دیگر تجهیزات و تکنیسین‌ها به مکان آزمایش است.

هانسن در وبلاگ این موسسه نوشت: آزمایش موتور موشک به رغم اینکه کمتر نمایان است ولی از لحاظ توسعه فناوری اهمیت دارد

وی افزود: آزمایش اخیر موتور نشان می دهد پیونگ یانگ همچنان به پیشبرد برنامه‌های موشکی دوربرد خود به رغم ادامه تحریم‌های سازمان ملل و ابراز ناخرسندی علنی چین از تلاش‌های کره شمالی برای توسعه بیش از پیش تسلیحات هسته ای و موشک‌های حمل کننده آنها ادامه می دهد.

شلیک موشکی ماه دسامبر کره شمالی به تشدید بیش از پیش تحریم‌های سازمان ملل بر ضد این کشور فقیر ولی مجهز به سلاح هسته ای منجر شد.

پیونگ یانگ با انجام سومین آزمایش هسته ای خود در ماه فوریه که حتی خشم پکن، تنها متحد مهم کره شمالی را برانگیخت، به این اقدام واکنش نشان داد.





پنجشنبه، 20 تیر ماه 1392 برابر با 2013-07-11 ساعت 13:07
خبر بعدی : خشنودی حکومت جدید مصر از تغییر سیاست دولت آمریکا
خبر قبلی : رویدادهای مصر؛ کاریکاتور جنجالی مجله فرانسوی و واکنش رژیم


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -