الاهرام: جزئیات حمله مسلحانه اخوان المسلمین

روزنامه مصری الاهرام نوشت تعدادی از مهاجمان به ساختمان گارد ریاست جمهوری مصر از رهبران جماعت اخوان المسلمین پول گرفته بودند.

این روزنامه امروز خود درگزارشی نوشت، مسئولان دادستانی قاهره اعلام کردند که پس از بازجویی از یکصد وپنجاه تن از متهمان پرونده حمله مهاجمان به ساختمان گارد ریاست جمهوری مصر به نتایج غیرمنتظره ای دست یافته اند از جمله اینکه مهاجمان براساس طرح از پیش تعیین شده به این ساختمان حمله کردند تا به گمان خود محمد مرسی رئیس جمهور مخلوع را آزاد کنند.

براساس اطلاعات بدست آمده از بازجویی این متهمان،مهاجمان طبق این طرح به چند دسته تقسیم شده بودند. دسته اول گروهی موتور سوار بود که پس از تیراندازی به سوی نیروهای گارد ریاست جمهوری به سوی تجمع کنندگان در میدان رابعه عدویه (درشرق قاهره) فرار کرده وخود را درمیان تجمع کنندگان مخفی کردند.

درهمین حال دسته دوم بطور همزمان به درب ساختمان گارد ریاست جمهوری یورش آورد و دسته سوم تلاش کرد که از دیوار های این ساختمان عبور و به داخل ساختمان نفوذ کند تا بتواند مرسی را از دست نیروهای گارد ریاست جمهوری فراری بدهد.

دسته چهارم نیز به بام برخی ساختمان های اطراف رفتند تا با تیراندازی مردم را بترسانند و اوضاع را متشنج کنند.

همچنین شماری از این مهاجمان اعتراف کردند که مبالغی پول از برخی رهبران اخوان المسلمین دریافت کرده اند.

براساس اطلاعات بدست آمده از بازجویی برخی مهاجمان، جماعت اخوان المسلمین پیشنهاد پرداخت مبلغ هزار لیره (مصری) به اشخاصی که اقدامات خشونت بار انجام دهند یا افرادی را برای شرکت در تظاهرات به طرفداری از مرسی بیاورند، کرده بود.

الاهرام تصریح کرد مسئولان دادستانی همچنین تأکید کردند مقادیر زیادی سلاح گرم ومهمات از بازداشت شدگان حادثه حمله به ساختمان گارد ریاست جمهوری ضبط کرده اند.

چهارشنبه، 19 تیر ماه 1392 برابر با 2013-07-10 ساعت 09:07
خبر بعدی : ورود گسترده پیش سازهای مواد مخدر صنعتی به ایران
خبر قبلی : ازدواج پسران ایرانی با دختران بزرگتر یکی از...


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -