اخوان المسلمين در پی به آتش کشيدن مصر است

تلویزیون مصر تصاویری را پخش کرد که طرفداران نقابدار مرسی در آن به سوی سربازان تیراندازی می کنند.

تلویزیون مصر علت کشته شدن دهها تن از معترضان هوادار مرسی را که در برابر مقر گارد ریاست جمهوری تحصن کرده بودند یورش آنها به ساختمان این محل و وقوع درگیری های خونبار میان آنها و نیروهای ارتش و پلیس اعلام کرد.

تلویزیون این کشور همچنین تصاویری منتشر کرد که تعدادی از معترضان در برابر ساختمان گارد ریاست جمهوری مسلح بودند و علت حمله نیروهای ارتش به تظاهر کنندگان نیز مقابله با همین افراد بود.


اخوان المسلمين در پی به آتش کشيدن مصر

یک کارشناس سیاسی مصر گفت، جماعت اخوان المسلمین مصر در پی به آتش کشیدن این کشور است.

سعید اللاوندی در گفتگو با شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی از قاهره درباره تعامل کشورهای جهان با تحولات مصر گفت: تعامل کشورهای جهان با مصر پس از مشاهده تظاهرات میلیون ها مصری برای تغییر رژیم این کشور و برکنار کردن رئیس جمهور مرسی تغییر کرده است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا تحولات مصر کشورهای غربی را در تنگنا قرار داده است به ویژه آنکه این کشورها هنوز حادثه برکنار کردن محمد مرسی را کودتا توصیف نکرده اند؟ گفت: باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا لحن خود را در خصوص تحولات مصر تغییر داده است. کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از وقوع کودتا در مصر سخن نگفته است. فقط طرفداران اخوان المسلمین از کودتا در این کشور سخن می گویند.

این کارشناس سیاسی با اشاره به حوادث روز دوشنبه در قاهره گفت، اخوان المسلمین می خواهد مصر را به آتش بکشد ولی مردم و ارتش مصر اجازه این کار را نخواهند داد.





دوشنبه، 17 تیر ماه 1392 برابر با 2013-07-08 ساعت 22:07
خبر بعدی : گداهای شيک‌پوش در شهر رژه می‌روند
خبر قبلی : خودکشی یکی از زندانیان امنیتی بند زنان اوین


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -