ایران اسلامی؛ کودکان 7 ساله مواد فروش

بیش از 80 درصد از کودکان معتادی که در جامعه دیده می شوند، فرزندان خانواده های متکدی هستند

یک آسیب شناس اجتماعی با شاره به اینکه از کودکان 7تا 12ساله برای خرده فروشی مواد مخدر سوءاستفاده می شود، اظهار کرد: براساس این تحقیقات میزان استفاده از دخانیات و مواد مخدر در میان این کودکان بالا است، بطوری که 80 درصد آنان مواد مخدر مصرف می کنند.

مجید ابهری در گفت وگو با پانا، در خصوص آسیب شناسی اعتیاد در سنین پائین، اظهار کرد: بیش از 80 درصد از کودکان معتادی که در جامعه دیده می شوند، فرزندان خانواده های متکدی هستند.

وی ادامه داد: افزایش تکدی گری به عنوان یکی از ناهنجاری های اجتماعی قلمداد می شود که نه تنها چهره شهرها را زشت می کند بلکه به سیاست های عدالت اجتماعی دولت نیز خدشه وارد می کند.
این آسیب شناس تصریح کرد: متاسفانه بررسی ها نشان می دهد که 70 درصد از این کودکان وقتی در شکم مادر معتاد هستند، معتاد به دنیا می آیند. همچنین این مادران ، مقداری تریاک به این کودکان می خورانند، به همین خاطر دیده می شود که این بچه هایی که در خیابان ها کنار متکدیان هستند، غالبا خواب هستند و سرما ، گرما ، سر و صدا ، اثری بر آنها ندارد.

به گفته ابهری این کودکان ناخواسته معتاد می شوند و کودکان هفت تا 12 ساله نیز که از مادران معتاد متولد شده اند، برای خرده فروشی مواد مخدر مورد استفاده قرار می گیرند.

ابهری افزود: باید نهادهای حمایتی از والدین معتادی که بچه های خود را معتاد کرده و برای گدایی از آنها استفاده می کنند، سلب صلاحیت کنند و این بچه ها را به مراکز نگهداری تحویل دهند.

به گزارش پانا،بررسی های سازمان بهزیستی نشان می دهد که در مناطق جنوبی تهران 66 درصد کودکان خیابان به بیماری عفونت‌های انگلی روده، 10 درصد به عفونت‌های ادراری، 96 درصد به پوسیدگی دندان‌ها، بیماری‌های لثه و 24 درصد به عفونت‌های پوستی مبتلا هستند.

براساس این تحقیقات میزان استفاده از دخانیات و مواد مخدر در میان این کودکان بالا است ،بطوریکه 80 درصد آنان مواد مخدر مصرف می کنند.

بنابر این تحقیقات،همچنین 15 درصد کودکان مبتلا به افسردگی و دچار آسیب های روحی هستند.

یکشنبه، 16 تیر ماه 1392 برابر با 2013-07-07 ساعت 10:07
خبر بعدی : تمام تاکتیکهای مقابله با دشمن را نمی توان نقل کرد
خبر قبلی : چرا از تجاوز آخوندها به آخوندک ها نمی نویسید؟


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -