برخی در اين چهار سال از زندگی ساقط شده‌اند

روزنامه مرمسالاری: مراسم سالگرد شهادت آيت‌الله صدوقي با حضور چهره‌ها و شخصيت‌هاي برجسته‌اي چون حجت‌الاسلام و المسلمين سيد محمد خاتمي ‌و سيد ياسر خميني نواده امام راحل و جمعي از اقشار مختلف مردم يزد در يزد برگزار شد که حضور گسترده مسوولان استاني دولت دهم، از نکات جالب اين مراسم بود.

مجيد انصاري در اين مراسم گفت: تاکيد رهبري بر لزوم حضور همه افراد علاقمند به ايران در انتخابات بايد به عنوان سياست کلي نظام تبديل به «قانون» شود.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: انبياي‌الهي همواره براي هدايت مردم به سوي اعتدال آمده‌اند و سعي کرده‌اند مردم را از آنچه افراط و تفريط است بازدارند. وي گفت: نگاه افراطي به دنيا موجب مي‌شود تا انسان همه تلاش خود را براي به دست آوردن آرزوهاي خود در اين دنيا بکار گيرد و از هر کاري ولو غيرمجاز بعنوان وسيله بهره گيرد. انصاري گفت: مقابل، نگاه تفريطي وجود دارد که انسان با کناره‌گيري از دنيا به رهبانيت روي آورد. اين نوع نگاه در اسلام و قرآن محکوم است چراکه بدعت در دين بحساب مي‌آيد. حجت‌الاسلام انصاري تاکيد کرد: نگاه اسلام به دنيا يک نگاه ابزاري براي رسيدن به سعادت اخروي است. علي‌ابن‌‌ابيطالب در طول سال‌هاي خانه نشيني در مزارع کار مي‌کرد بطوريکه ارزش امروزي توليد ثروت او در آن سال‌ها به ميلياردها تومان مي‌رسد.

وي درباره ضرورت برپاکردن حکومت براي تحقق عدالت اجتماعي گفت: علي‌ابن‌ابيطالب پس از آنکه مردم براي دعوت از وي براي بازگشت به حکومت آمدند گفت حال که ياران آمده‌اند، حجت بر من تمام است! اگر نبود پيمان خداوند از دانشمندان و عالمان که در برابر شکم بارگي ظالمان نسبت به گرسنگي مظلومان قيام کنند، حکومت را واگذار مي‌کردم.

مجيد انصاري سپس با بيان اينکه بر مبناي توصيه‌هاي قرآن، عالمي‌ميراث دار پيامبر است که راه و روش او را ادامه دهد، گفت: عالمي‌که اهل سستي و ترس باشد و براي حفظ جان خود از اعتراض نسبت به ظلم به مظلومان صرف‌نظر کند، وارث پيامبر نيست.

عضو مجمع روحانيون مبارز تاکيد کرد: عالمي‌که به فکر مردم نباشد و فقر فقرا او را نلرزاند، نمي‌تواند ميراث‌دار پيامبران باشد. وي با ذکر نمونه‌هايي از علماي هم عصر خود که در مقابل قدرت اول منطقه ايستادند، گفت: امام و يارانش مانند صدوقي‌ها، خاتمي‌ها، بهشتي‌ها، مطهري‌ها،‌هاشمي‌ها و خامنه‌اي‌ها ميراث پيامبر را در خود حس مي‌کردند و در کنار امام ايستادگي داشتند.

وي در ادامه به بيان جايگاه مردم و تلاش ائمه براي هدايت آنان پرداخت و گفت: خداوند در قرآن مي‌فرمايد ابراهيم براي سعادت قوم خطاکار لوط با ما به مجادله مي‌پرداخت تا بر آنان عذاب نازل نکنيم مهم است رهبر يک جامعه و عالم يک جامعه مانند ابراهيم «ع» حتي نسبت به گناهکاران هم رئوف باشد.

عضو مجمع روحانيون مبارز با اظهار تاسف از اينکه رفتار يک پيامبر الهي اينگونه است و رفتار برخي از ما که مدعي مسلماني و ارزش‌ها هستيم، گفت: متاسفانه برخي کار را به اينجا رسانده‌اند که براي يک جوان کمين مي‌گذارند تا به کمين بيفتد و براي او پرونده سازي کنند؛ يا براي يک دختر و پسر شنود مي‌گذارند تا وقتي آنان در جايي از يکديگر احوالپرسي مي‌کنند، آن را در گزينش اعمال کنند. وي هشدار داد: 90 درصد آنچه به عنوان معيارهاي اسلامي‌در گزينش‌ها صورت مي‌گيرد برخلاف معارف دين است.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: اشتباهات کوچک اخلاقي يا سياسي را بزرگ کردن تا يک جوان را از زندگي ساقط شود، کاري بسيار خطرناک است.

وي با بيان اينکه پس از انتخابات يازدهم رياست جمهوري که با معجزه راي مردم و تدبير بزرگان کشور رقم خورد، بسياري به بنده و امثال بنده مراجعه مي‌کنند و مي‌گويند در اين 4 سال ما را از زندگي ساقط کرده‌اند به جرم اينکه 4 سال پيش در ستاد فلان کانديدا فعاليت کرده‌ايم. حجت‌الاسلام والمسلمين مجيد انصاري سپس با اشاره به سخنان خدا با پيامبرش گفت: خداوند به پيامبرش مي‌فرمايد اگر اخلاق حسنه نداشتي مردم از اطراف تو پراکنده مي‌شدند. وي با اظهار تاسف از رفتار برخي در جامعه اسلامي‌گفت: چرا برخي فکر مي‌کنند با بستن، زدن، اخم و شلاق مي‌توانند مردم را به خدا و بهشت نزديک کنند؟ در حاليکه اقدام آنان در راستاي دين گريزي و دين هراسي است. مجيد انصاري گفت: متاسفانه برخي فکر مي‌کنند حزب اللهي يعني اخمو و طلبکارانه با مردم رفتار کردن اگر واقعا کسي درد دين دارد و علاقه مند به خداوند است، بايد بداند حزن مومن در سينه‌اش و شادي‌اش در چهره نمايان است کمااينکه پيامبر را جز در حال تبسم نمي‌ديدند.

وي در اين خصوص رفتار امام راحل را مورد اشاره قرار داد و گفت: امام در اوايل انقلاب که بحث منافقين و اقدامات تروريستي آنان جدي بود فرمان 8 ماده‌اي خود را براي حراست از حقوق شهروندي صادر کرد تا نشان دهد افراد جايگاهي بس رفيع در نظام اسلامي‌دارند.

اين عضو مجمع تشخيص مصلحت با تاکيد بر اينکه بايد خدا را شاکر بود که هنوز روح صدوقي‌ها در جامعه حاکم است و نهال آزادي در جمهوري اسلامي‌و رايي که نظام براي مردم قائل است، ارزشمند است، گفت: اميدوارم جريانات تماميت خواه و مردم ستيز از فلسفه تشکيل جمهوري اسلامي‌درس بگيرند.

وي به برگزاري انتخابات رياست جمهوري و سخنان رهبري انقلاب در اين انتخابات پرداخت و گفت: تاکيد رهبري بر لزوم حضور همه افراد علاقمند به ايران در انتخابات بايد بعنوان سياست کلي نظام تبديل به «قانون» شود اين سخن، سخن بزرگي است و بدين معناست که ايران متعلق به همه ايرانيان است. وي تاکيد کرد: بسياري در اين 4 سال و 8 سال به نام دفاع از ولايت فقيه با اين منطق مقابله کرده‌اند و راه‌هاي ورود به عرصه انتخابات را مسدود کردند. اين سياستي است که بايد شوراي نگهبان در شيوه‌هاي نظارتي خود، مجريان انتخابات در اصلاح قانون انتخابات و گروه‌هاي سياسي در برنامه‌هاي خود اعمال کنند.

انصاري گفت: هر ايراني که مايل است حرف خود را با نظام از طريق صندوق‌هاي راي بزند بايد بتواند در اين عرصه فعال باشد. جاده انتخابات، جاده‌اي دوطرفه و اين حضور به معناي «هم راي دادن و هم کانديدا شدن» است.

عضو مجمع تشخيص، همچنين در پايان سخنان خود به شخصيت شهيد صدوقي پرداخت و گفت: اين مرد خدوم براي مردم از آسايش خود مي‌گذشت و خود را وقف مردم کرده بود. او و فرزندش در زلزله‌ها و سيل‌هاي شهرهاي مختلف حضور مي‌يافتند و به خدمت‌رساني مشغول بودند ،مرحوم حاج شيخ محمد علي صدوقي مردي بزرگ و متخلق به اخلاق نبوي و مظهر اعتدال، گذشت و تدين بود که متاسفانه زود از ميان ما رفت.

شنبه، 15 تیر ماه 1392 برابر با 2013-07-06 ساعت 12:07
خبر بعدی : مرجع حکومتی: مردم از گرانی بشدت ناراحت هستند
خبر قبلی : دستور هيئت دولت درباره آسانسور فرودگاه امام (ره)


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -