ایرانیها استانبول ناآرام را به جهنم رژیم ترجیح می دهند

روزنامه شرق: استانبول سال‌هاست یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگران ایرانی است که برای گذران تعطیلات به خارج از کشور سفر می‌کنند. میزان این محبوبیت در دوره‌هایی با فراز و فرودهایی همراه بوده – به‌عنوان مثال با کاهش قیمت ریال از میزان کل سفر به خارج کم شده - اما هیچ‌گاه از بین نرفته است. بر اساس آمار آژانس‌های گردشگری تهران و فرودگاه بین‌المللی امام خمینی ، در ماه‌های اخیر و همچنین همزمان با روزهای اوج ناآرامی‌ها در استانبول، هر هفته 68 پرواز مسافران را از تهران به این شهر آسیایی اروپایی منتقل کرده است.

جزییات این پروازها که توسط شرکت‌های هواپیمایی مختلف انجام می‌شود به این شرح است: روزانه چهار پرواز توسط هواپیمایی ترکیش‌ایر، روزانه دو پرواز هواپیمایی ماهان، هفته‌ای چهار پرواز هواپیمایی ایران‌ایر، روزانه یک پرواز هواپیمایی آسمان، روزانه یک پرواز هواپیمایی اطلس‌جت ترکیه، روزانه یک پرواز هواپیمایی پگاسوس ترکیه و هفته‌ای دو پرواز هواپیمایی تابان. علاوه بر این، هم‌اکنون با بازاریابی موفقیت‌آمیز مسوولان صنعت گردشگری و شرکت‌های هواپیمایی ترک، علاوه بر تهران از شهرهای مشهد (هفت پرواز در هفته)، شیراز (پنج پرواز در هفته)، اصفهان (دو پرواز در هفته)، کرمانشاه (سه پرواز در هفته) و ارومیه (سه پرواز در هفته) نیز به استانبول پرواز برقرار است. با در نظر داشتن این آمارها اگر ظرفیت هر پرواز را 300 صندلی در نظر بگیریم و میانگین صندلی‌های اشغال‌شده در هر پرواز را در بدترین حالت 250نفر حساب کنیم، به صورت هفتگی دست‌کم 22هزارنفر از ایران تنها به شهر استانبول سفر می‌کنند.

از سویی آنگونه که منصور فرهومند مدیرعامل شرکت تورهای ایران می‌گوید اغلب ظرفیت این پروازها نیز به صورت چارتر فروخته شده و این نشان می‌دهد تمایل برای سفر به استانبول در این مدت بسیار بالا بوده است. این کارشناس حوزه گردشگری همچنین می‌افزاید: «ناآرامی‌های اخیر تاثیر چندانی بر میزان سفر مردم ایران به استانبول نداشته است، حتی با وجود گران‌شدن قیمت ارز و کاهش ارزش ریال، باز هم تمایل برای سفر به کشور ترکیه به قوت خود باقی است.» بر اساس گفته‌های فرهومند در این میان تمایل برای سفر به شهرهای ساحلی آنتالیا، آنالیا، کوشی‌آداسی و بدروم هم در این مدت نه‌تنها کم نشده، بلکه با افزایش نیز همراه بوده است.

شنبه، 15 تیر ماه 1392 برابر با 2013-07-06 ساعت 11:07
خبر بعدی : عکس؛ ورزشکار زن را مجبور کردند با چادر حاضر شود
خبر قبلی : بازداشت وکیل ۱۰میلیاردی پرونده فساد بزرگ


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -