فرهنگ نوکری ملت نهادینه شد و انشاالله ادامه خواهد داشت

ایلنا: رئیس قوه مجریه گفت: خدا را سپاسگذارم که فرهنگ خادمی و نوکری ملت در کشور نهادینه شد و انشاالله این فرهنگ ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، محمود احمدی نژاد، پنج شنبه شب در جمع هزاران نفر از مردم قم، در مراسم افتتاحییه فاز اول بلوار بزرگ پیامبر اعظم(ص) قم(حد فاصل حرم حضرت معصومه(س) و مسجد جمکران که به بلوار حرم تا حرم معروف شده است)، اظهار داشت: آن حقیقتی که به انسان معنا بخشیده و مسیر کمال انسان را باز می کند، معرفت به ارزش های الهی و مفاهیم پیامبران و به ویژه پیامبر اسلام است.

وی افزود: انسان بدون این امور بی معناست، چرا که انسان را باید با میزان معرفت او سنجید.

رئیس جمهور، خاطرنشان کرد: قم، شهری است که یکی از فرزندان پیامبر اسلام(ص)، دختر امام(ع)، خواهر امام(ع) و عمه امام(ع) در آن حضور دارد و آن وجود پر برکت حضرت فاطمه معصومه(س) است.

احمدی نژاد با بیان این که قم در طول تاریخ مجاهدان تاریخ سازی را تربیت کرده است، گفت: قم، صحنه اندیشه و معرفت است و می تواند برنامه های سعادت بشر را در خود تحلیل کند.

*می خواهند با شعار آزادی، آزادی را از مردم بگیرند

وی خاطرنشان کرد: امروز شاهدیم که برخی قدرت ها، اموری را به مردم دنیا تحمیل می کنند که ظاهری انسانی و باطنی طاغوتی دارد؛ می خواهند با 3 یا 4 کلمه چون آزادی، حقوق بشر و...، همه دنیا را به زیر سلطه خود کشیده و به این ترتیب با تعریفی ناقص از این امور، در صدد گرفتن حق آزادی و انتخاب از انسان هستند تا در نهایت بر جهان سلطه پیدا کنند.

رئیس جمهور اضافه کرد: قدرت های بزرگ، همه بشریت را به زنجیر کشیده و با فشارهای مختلف، نمی گذارند ملت ها به جایگاه حقیقی انسانی برسند.

احمدی نژاد با بیان این که برای مقابله با چنین تفکری باید اندیشه مهدوی و حکومت جهانی مبتنی بر آن را به دنیا عرضه و تبیین کرد، گفت: امروز چشم امید بسیاری از مردم دنیا به قم، مردم قم و عالمان آن است.

وی با بیان این که معرفی فرهنگ مهدوی باید در دو سطح صورت گیرد، گفت: اولین سطح، سطح نظر است که بر اساس آن باید حکومت و اندیشه مهدوی را توضیح داد و توقع هم این است که قم این کار را به خوبی انجام دهد.

*قم باید الگوی جامعه کامل شود

رئیس دولت دهم، با بیان این که کار و تلاش بر اساس فرهنگ مهدوی، دومین سطح کار برای معرفی فرهنگ مهدوی به دنیاست، گفت: جامعه ای که در آن تبعیض و ظلم نباشد و همگان فرصت رشد و کمال در آن را داشته باشند و علاوه بر آن کرامت و عزت انسانی در آن به چشم بیاید، جامعه ای است که بر اساس فرهنگ مهدوی کار کرده است.

احمدی نژاد با تأکید بر این که قم باید در ساختن یک جامعه نمونه پیشگام باشد، گفت: یک وجه این امر این است که قم از لحاظ عمران شهری، آباد و الگویی نمونه از لحاظ شهرسازی باشد.

وی با بیان این که توقع این است که جامعه نمونه در قم الگو سازی شود، گفت: ما هنوز در ابتدای راهیم و بسیاری از این امور تبیین نشده و آن طور که باید مورد توجه قرار نگرفته است.

*تبیین حکومت مهدوی وظیفه انقلاب اسلامی است

رئیس جمهور گفت: البته ما هنوز در ابتدای راهیم و باید بدانیم آن چیزی که برای جامعه بشری راهگشاست، تبیین حکومت مهدوی و جهانی و ساختن الگوی عملی آن است و این امور وظیفه و مسئولیت انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی است اساسا برای این هدف تبیین شد.

احمدی نژاد افزود: نباید تصور شود که جمهوری اسلامی برای این تشکیل شد که گروه هایی تشکیل شده و برای رسیدن به قدرت با هم رقابت کنند؛ انقلاب آمد تا زمینه سازی حکومت جهانی را انجام دهد و اگر این هدف را از انقلاب برداریم، بی معنا خواهد شد.

وی گفت: باید به دنبال تبین حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) باشیم و این تکلیف تاریخی ماست و باید در حد توان این کار را انجام دهیم.

*دست خدا بسته نیست، قوم بهتری را جایگزین قوم دیگر کند

رئیس قوه مجریه گفت: اگر چه ساختن یک جامعه کامل، در گرو حکومت انسان کامل است، اما ما که مدعی پیروی از انسان کامل هستیم، باید در حد توان خود در این زمینه الگو سازی کنیم و امیدواریم مردم قم این مسئولیت تاریخی را انجام دهند.

احمدی نژاد با بیان این که انقلاب اسلامی ایران، یک فرصت است، گفت: باید دقت کنیم که از فرصت های الهی برای انجام وظایف تاریخی استفاده کرده و از این فرصت های در اختیار غفلت نکنیم، چرا که در غیر این صورت دست خدا بسته نیست تا قوم بهتری را جایگزین قومی دیگر کند.

*چهره قم نسبت به چند سال گذشته تغییر کرده است

وی در ادامه سخنان خود به تغییر و تحولات عمرانی صورت گرفته در قم در طی سالیان اخیر اشاره کرد و گفت: بنده شخصا زیاد به قم می آیم و حضرت معصومه(س) ما را می طلبد؛ تغییرات در قم را می بینم و خوشبختانه تغییرات عمرانی در قم خیلی سریع است؛ چهره قم با 2 سال، 4 سال و 8 سال قبل آن متفاوت شده است؛ کارهای عمرانی بزرگی در قم شده و البته هنوز قم را به آن جایگاه مطلوب نرسانده است.

رئیس جمهور گفت: از پروژه مترو قم بازدید کردم و قطعا شهری مثل قم با جمعیتی بیش از یک میلیون نفر، به حمل و نقل عمومی پیشرفته نیاز دارد.

*کمک می کنیم تا عملیات اجرایی مترو قم آغاز شود

احمدی نژاد افزود: ای کاش شرایط به گونه ای بود که همه می توانستند با ماشین های شخصی جا به جا شوند، اما حمل و نقل عمومی لازم است که یکی از آن ا مترو می باشد؛ با صحبت هایی که با شهردار قم داشتیم، قرار شد کمکی از سوی دولت شود تا دستگاه عظیمی که برای پروژه مترو قم روی کار آمده، شروع به حفاری کند؛ یعنی کمکی کنیم تا عملیاتش آغاز شود.

*منوریل قم ساخته شود، مردم برای زیارت و سیاحت به قم می آیند

وی به پروژه منوریل قم هم اشاره کرد و گفت: قطار هوایی قم هم جزو پیشرفته ترین وسایل حمل و نقل عمومی است و البته خیلی ها از این پروژه خوششان نمی آمد و نمی آید، اما مطمئن هستم که بعد از ساختن این پروژه، بسیاری از مردم از سراسر کشور هم برای زیارت و هم برای سیاحت به قم می آیند؛ یک یاحسین می خواهد تا این پروژه هم آماده بهره برداری شود.

رئیس جمهور به افتتاح بیمارستان امام رضا(ع) قم نیز اشاره کرد و گفت: این بیمارستان که در جاده اراک واقع شده، یک بیمارستان خوب و مجهز برای استفاده مردم قم است و البته امیدوارم مردم قم آن قدر سالم باشند که نیاز به دوا و دکتر نداشته باشند.

*بلوار حرم تا حرم مبارک مردم قم باشد

احمدی نژاد خاطرنشان کرد: مهمتر از همه پروژه های شهر قم، پروژه ای است که در آن قرار داریم و قطعا پروژه بلوار پیامبر اعظم(ص) که حرم حضرت معصومه(س) و مسجد جمکران را به هم وصل می کند، جزو مهمترین پروژه هاست. این دو مکان مقدس قطب دلربایی از ملت ایران و همه علاقه مندان به مکتب اهل بیت(ع) است.

وی خاطرنشان کرد: در زمانی که در شهرداری تهران بودم، طبق قرادادی، قرار بود که ما در ساختن بلوار پیامبر اعظم(ص) مشارکت کنیم که اعضای شورای شهر گفتند بدهید خودمان انجام می دهیم؛ ما هم گفتیم، اشکالی ندارد و کمک هم می کنیم.

رئیس قوه مجریه با اشاره به طول بلوار پیامبر اعظم(ص) قم به طول 7 کیلومتر، گفت: بنده خودم شهردار تهران بودم و می فهمم، بازکردن 7 کیلومتر در بافت شهری به عرض 300 متر چه کار عظیمی است؛ چرا که یک مترش مشکلات حقوقی و مشکلات بسیار دیگری دارد اما خوشبختانه با حمایت مسئولین، پشتیبانی علما و همراهی مردم، امروز اولین فاز این پروژه مهم را افتتاح می کنیم، که بر اساس آن راه باز شد تا مردم در مسیر حرم حضرت معصومه(س) و جمکران تردد کنند و انشاالله این پروژه مبارک مردم قم و ملت ایران باشد؛ در فاز دوم این پروژه نیز دو طرف این بلوار باید به زیباترین فضاهای تجاری، اقامتی و فضای سبز تبدیل شده و الگوی معماری اسلامی – ایرانی در آن پیاده شود.

احمدی نژاد گفت: مطمئن هستم با همتی که در حال حاضر در مجموعه مدیران استان قم هست، فاز بعدی این پروژه نیز به زودی انجام می شود و ما هم در مدت باقیمانده ای که در دولت هستیم، به پیشرفت این پروژه کمک می کنیم.

*مردم قم! می دانید شما را خیلی دوست دارم

وی در بخش پایانی سخنان خود، در سخنانی خطاب به مردم قم گفت: مردم قم! می دانید که شما را خیلی دوست دارم و خدا شاهد است، نوکری شما و ملت ایران را با آقایی جهان عوض نخواهم کرد.

*فرهنگ نوکری ملت نهادینه شد و انشاالله ادامه خواهد داشت

رئیس جمهور گفت: خدا را سپاسگذارم که فرهنگ خادمی و نوکری ملت در این کشور نهادینه شد و انشاالله این فرهنگ ادامه خواهد داشت.

*زیر پای تان را ببینید احمدی نژاد همان جاست

احمدی نژاد اضافه کرد: هر جا باشم خدمت شما، فدایی شما و نوکر شما هستم و هر موقع هم که شما زیر پای تان را نگاه کنید، احمدی نژاد را همان جا خواهید دید.

شنبه، 15 تیر ماه 1392 برابر با 2013-07-06 ساعت 10:07
خبر بعدی : روحانی: در هفته آخر انتخابات دست دیگری را می‌دیدم
خبر قبلی : فعالان حقوق بشر: اعدام ۱۱ زندانی از جمله ۵ زن (امروز)


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -