فعالیت های مشکوک حزب الله لبنان زیر نظر کشورهای منطقه

به گزارش العربیه، یک مقام مسئول بحرینی در حاشیه نشست مقامات کشورهای عربی خلیج فارس در ریاض عربستان اعلام داشت، کشورهای عضو شورای همکاری، تطبیق مکانیزمی به منظور مراقبت فعالیت های مالی و بازرگانی حزب الله لبنان را مطالعه و بررسی می کنند.

معاون وزیر کشور بحرین به خبرنگاران گفت، این نشست برای "تطبیق مکانیزمی به منظور زیر نظر گرفتن نقل و انتقال مالی و بازرگانی حزب الله منعقد شده و پیشنهادهای آن به وزرای کشورِ کشورهای عضو ارائه خواهد شد".

وی افزود:"یک تیم متخصص با مشارکت طرف های ذیربط در زمینه هماهنگی با بانک ها و اداره های دیگر تشکیل شده است".

این مسئول بحرینی از پاسخ دادن به سؤالی درباره شمار افراد مظنون به عضویت در حزب الله که از کشورهای شورای همکاری اخراج شده اند خودداری کرد.

العبسی خاطرنشان کرد، "تصمیم گیری درمورد حزب الله که از لحاظ ایدئولوژیک به رژیم ایران مرتبط است و نیز در مورد ویزای اقامت افراد مظنون به عضویت در آن و فعالیت های مالی و بازرگانی آنها به دنبال کشف هسته های تروریستی مرتبط با حزب الله در کشورهای عضو شورای همکاری اتخاذ شده است".

وی همچنین به "دست داشتن حزب الله در حمایت از گروه های تروریستی، آموزش نظامی آنها، فعال کردن هسته های جاسوسی، پشتیبانی از عملیات تروریستی در کشورهای عربی خلیج فارس و دخالت علنی در امور سوریه" اشاره کرد.

حزب الله لبنان اخیرا بطور علنی حمایت خود از بشار اسد رئیس جمهوری سوریه در نبرد علیه مخالفانش را اعلام کرد و نیروهای این حزب در کنار نیروهای دولتی سوریه علیه ارتش آزاد سوریه وارد نبرد شدند.

شایان ذکر است که به دنبال دخالت نظامی حزب الله لبنان در درگیری های سوریه، کشورهای عربی عضو شورای همکاری، در آغاز ماه ژوئن گذشته، اقداماتی را علیه اعضای حزب الله لبنان که در کشورهای عضو اقامت دارند، اتخاذ کردند.

بر اساس منابع رسانه ای، حدود 360 هزار لبنانی در کشورهای عضو شورای همکاری مشغول به کار هستند که سالیانه حدود 4 میلیارد دلار ارز به کشور خود ارسال می کنند.

آدينه، 14 تیر ماه 1392 برابر با 2013-07-05 ساعت 13:07
خبر بعدی : نیویورک تایمز: ارسال سلاح از ليبی برای مخالفان سوری
خبر قبلی : نماز جمعه: هشدار مجدد به روحانی/یاوه گویی در باره مصر+فیلم


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -