حسنين هيکل: کودتا نبود/اخوان نبرد بقاء را باخت

یکی از شخصیتهای عرب به من گفت مصری که می شناختیمش برگشت

به نوشته روزنامه اماراتی البیان، محمد حسنین هیکل نویسنده مشهور مصری گفته گروه اخوان المسلمین دیر وارد نبرد بقاء شد و این نبرد را باخت.

وی افزود طرفداران گروه اخوان المسلمین به جای اینکه اکنون بنشینند و درباره اقدامات خود بازنگری و مشخص کنند که علت شکست شان در این یکسال چه بود، درباره کودتای نظامی سخن می گویند.

هیکل تاکید کرد کودتا زمانی رخ می دهد که ارتش قدرت را در اختیار بگیرد ولی چنین چیزی در مصر رخ نداده است.

وی خاطر نشان کرد اخوانیها به دولت اوباما چشم دوخته بودند ولی امیدشان نومید شد بویژه که جوانان مصر و انبوه راهپیمایان در سی ام ژوئن دنیا را مبهوت کردند.

حسنین هیکل تاکید کرد سپاهی از جوانان موجی عظیم به راه انداختند و گروههائی به خود آمدند و دیدند که چیزی از آنها به سرقت رفته است و به همین خاطر برای پس گرفتنش به حرکت درآمدند.

وی با ابراز خرسندی و بیان اینکه از دیدن انبوه جمعیت بسیار شوکه شده بود افزود زمانی که به راهپیمایان نگاه می کردم از کشورهای عربی و خارجی با من تماس می گرفتند آنها نمی توانستند آنچه را که رخ می دهد باور کنند به حدی که یکی از شخصیتهای عرب به من گفت مصری که می شناختیمش برگشت.

هیکل درباره تماس های باراک اوباما و محمد مرسی نیز گفت این دو در برهه اخیر مرتب با یکدیگر گفتگو می کردند و وزیران دفاع دو کشور نیز با یکدیگر گفتگو می کردند تا راه حلی برای بحران سیاسی مصر بیابند.

وی گفت آمریکا از حوادث اخیر مصر به شدت حیرت زده شد و خود را مقابل مسائل غیر پیش بینی شده دید. آمریکائیها خود را در مقابل موضعی یافتند که جوانان و تمامی مردم آن را اتخاذ کرده بودند.

هیکل درباره تهدیدهای آمریکا به قطع کمکهای خود به مصر نیز گفت جنبشی که به راه افتاد برخی از اهرمهای فشار آمریکا را از بین برد و واشنگتن از این اهرم استفاده نخواهد کرد.

این نویسنده مصری همچنین فاش کرد گروه اخوان المسلمین در هفته های نخست که مرسی به قدرت رسید اسناد و مدارک مربوط به شخصیت ها و گروهها را جمع آوری کردند تا از این اسناد برای مقابله با هرکس که می خواهد به مقابله با آنها برخیزد، استفاده کنند.



شنبه، 15 تیر ماه 1392، 6:26 صبح برابر با 2013-07-05 ساعت 12:07
خبر بعدی : تعطیلی نساجی ها در ایران/ساخت کارخانه در زیمبابوه
خبر قبلی : دستگیری جوانی به اتهام فروش VPN در تهران


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -