ارتش مصر به مخالفان اجازه برگزاری تظاهرات می‌دهد

ارتش مصر می‌گوید از تظاهرات هواداران محمد مرسی جلوگیری نخواهد کرد و حق آنان برای اعتراض را به رسمیت می‌شناسد.

به گزارش رادیو آلمان، در بیانیه‌ای که اخوان المسلمین روز پنج‌شنبه پنجم ژوئیه (۱۳تیر) در یکی از مساجد حاشیه پایتخت مصر منتشر کرد، از مردم خواسته شده، روز جمعه پس از نماز عصر با برگزاری راهپیمایی این روز را به "جمعه نفی" تبدیل کنند.

برخی از هواداران تندرو اخوان المسلمین نیز از روز گذشته در فضای مجازی پیام‌هایی را منتشر کرده‌اند که اسلام‌گرایان را تشویق به مبارزه مسلحانه و ''جهاد علیه دولت کودتا'' می‌کنند.

فرماندهی ارتش در بیانیه‌ای تصریح کرد که قصد ندارد علیه هیچ جریان سیاسی وارد عمل شود و حق اعتراض را تا زمانی که امنیت ملی مصر را تهدید نکند به رسمیت می‌شناسد.

در این بیانیه با اشاره به حق آزادی بیان و اعتراض به عنوان یکی از دستاوردهای ''آنقلاب باشکوه'' سال ۲۰۱۱ تصریح شده است که تظاهرات صلح‌آمیز و آزادی بیان از حقوق تضمین شده همه شهروندان مصر است.

در همین حال ارتش و نیروهای امنیتی در پی یافتن ده‌ها تن از مسوولان اخوان‌المسلمین هستند. پیش‌تر اعلام شده بود که برای نزدیک به ۳۰۰ عضو این حزب اسلامی حکم بازداشت صادر شده است

همچنین ساعاتی پس از بیانیه ارتش مصر و اعلام برکناری محمد مرسی، نیروهای امنیتی دفاتر تلویزیون‌های هوادار اخوان‌المسلمین و دیگر احزاب اسلام‌گرا را تعطیل کردند.

آدينه، 14 تیر ماه 1392 برابر با 2013-07-05 ساعت 09:07
خبر بعدی : حمایت تروریستهای اسلامی در سینای مصر از مرسی
خبر قبلی : محدوديت برای فعاليت شبکه های فتنه انگیز در مصر


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -