مصر؛ اصرار مرسی به ماندن در مسند قدرت

به گزارش خبرگزاری فرانسه از قاهره، محمد مرسی، رئیس جمهور اسلامگرای مصر طی سخنانی که سه شنبه از تلویزیون این کشور پخش شد، گفت، درخواست مخالفان را مبنی بر کناره گیری از قدرت رد می کند زیرا از مشروعیت برخوردار است

مرسی از ارتش مصر خواست هشدار خود را مبنی بر مداخله در امور در صورت حل نشدن اختلافات رئیس جمهور با مخالفان پس بگیرد و ضرب الاجل خود را لغو کند

مرسی گفت، بر مشروعیت قانونی خود تاکید دارد و هرگونه اقدامی برای نادیده گرفتن این مشروعیت را رد می کند.

وی گفت، من پیشتر اشتباهاتی مرتکب شده ام و در انجام وظیفه کوتاهی هایی داشته ام ولی بعد از گذشت یکسال اکنون امور و اوضاع را بهتر و واضح تر می بینم.

این در حالیست که تظاهرات گسترده مردمی برای کناره گیری وی از قدرت ادامه دارد و همچنین احتمال می ‌رود که ارتش مصر پس از پایان مهلت 48 ساعته دست به انحلال مجلس تحت کنترل اسلام ‌گرایان بزند و قانون اساسی را نیز به تعلیق در آورد.

از سوی دیگر منابع بیمارستانی خبر دادند در درگیریهای عصر سه شنبه بین طرفداران و مخالفان مرسی در قاهره هفت نفر کشته و تعدادی مجروح شدند.

حمدین صباحی از رهبران مخالف دولت مصر گفت، هزینه اصرار مرسی و اخوان المسلمین به ماندن در مسند قدرت و حفظ کرسی ریاست جمهوری ریخته شدن خون مردم است.


شايد اين آخرين سخنرانی مرسی باشد

محمود بدر سخنگوی رسمی جنبش تمرد مصر گفت شاید این آخرین سخنرانی مرسی باشد و یا شاید کشور وارد هرج و مرج و آشوب شدیدی شود.

بدر افزود مرسی مشروعیت خود را از دست داده است و ما تصمیم خود را گرفته ایم و در مسیر مد نظر گام نهاده ایم.

وی اظهار داشت زمان ارائه طرح های ابتکاری گذشته است. مرسی باید از قدرت کناره گیری کند و دولت به طور کامل فلج و فعالیت آن متوقف شده است.

محمود بدر تاکید کرد مرسی احتمالا توافق آمریکا را دریافت کرده است تا در قدرت باقی بماند ولی آمریکا نیز نمی تواند هیچ سودی به وی برساند.

این عضو جنبش تمرد افزود ما بزودی مردم را به برگزاری تجمعات اعتراض آمیز گسترده تر و شدید تر فرا می خوانیم.


چهارشنبه، 12 تیر ماه 1392 برابر با 2013-07-03 ساعت 01:07
خبر بعدی : دستور برای حذف خبر حکم پرونده کهریزک
خبر قبلی : اسلامی کردن نام‌ها: ژیلا می‌شود زهرا


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -