طرح ساخت یک چرنوبیل دیگر روسی در ایران

محمود احمدی نژاد امروز سه شنبه در دیدار با ولادیمیر پوتین- رئیس جمهور روسیه، از انجام مذاکرات مقدماتی با مسکو در مورد ساخت یک نیروگاه اتمی جدید در ایران خبر داد.

به گزارش رادیو فرانسه به نقل از خبرگزاری ریانووستی، احمدی نژاد گفت اجرای این طرح به دستور ولادیمیر پوتین- رئیس جمهور، نیاز دارد.

احمدی نژاد، در دیدار خود با رئیس جمهور روسیه گفت: «مذاکرات مقدماتی در خصوص ساخت نیروگاه اتمی جدید در ایران انجام شده و برای پایان کار(تدوین طرح) و آغاز فعالیت عملی، دستور جنابعالی ضرورت دارد.»

خبرگزاری ایسنا، در گزارشی نوشته است رئیس جمهور اسلامی به ولادیمیر پوتین گفته است که همکاری روسیه و ایران در ساخت نیروگاه بوشهر، به الگو و نمادی برای همکاری‌های سازنده میان هردو کشور مبدل شده و ایران میخواهد این الگو را توسعه بدهد و «نیروگاه‌های جدیدی» بسازد.

محمود احمدی نژاد در ادامه گفت ایران و روسیه در زمینه نفت و گاز باهم «تفاهم های خوبی» دارند و باید این تفاهم‌ها را «عملیاتی» کنند.

وی افزود: «صادرکنندگان عمده گاز در جهان ایران و روسیه هستند و همکاری و هماهنگی بین دو کشور به نفع ایران و روسیه و بازار انرژی در جهان است.»

ولادیمیر پوتین- رئیس جمهور روسیه، نیز با تذکر اهمیت منابع گازی ایران وروسیه بر ضرورت افزایش مبادلات تجاری میان هردو کشور تأکید کرد و گفت روسیه و ایران دارای منافع مشترک هستند.

سه شنبه، 11 تیر ماه 1392، 11:43 بعدازظهر برابر با 2013-07-02 ساعت 23:07
خبر بعدی : وقایع مصر؛ یاوه گويی های نماینده رژیم در قاهره
خبر قبلی : آخرین گزارشهای مربوط به مصر؛ نقشه راه ارتش


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -