احمدی نژاد و پوتین: با هم در یک بلوک قرار داریم

رادیو آلمان: حضور احمدی‌نژاد در روسیه با استقبال رسانه‌های این کشور مواجه شده است. صحبت‌های ضدغربی او در مناسبت‌های مختلف به قول برخی از کارشناسان روس باب طبع محافل دولتی روسیه بوده و پیش از این انعکاس وسیعی در رسانه‌های این کشور پیدا کرده است. در آخرین دیدار احمدی‌نژاد از مسکو نیز قرار است مصاحبه او با شبکه "راشیا تودی"، به صورت زنده پخش گردد.

خبرگزاری فارس: رئیس جمهور افق چشم انداز روابط جمهوری اسلامی و روسیه را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: ما و روسیه در یک بلوک قرار داریم و هر دو به دنبال استقلال و عزت هستیم و با دست‌اندازی‌ها و توسعه‌طلبی‌ها مخالفیم.

محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در دومین روز سفر به کشور روسیه برای شرکت در اجلاس سران کشورهای صادر کننده گاز در جمع خبرنگاران، با اشاره به نتایج مثبت این اجلاس و برگزاری آن گفت: ما قدم به قدم در حال پیش رفتن هستیم و کارهای خوبی در حال انجام شدن است. مجمع صادر کنندگان گاز در حال تبدیل شدن به یک سازمان قدرتمند است.

وی در پاسخ به سؤال دیگری درباره چشم‌انداز روابط بین ایران و روسیه گفت: افق چشم‌انداز روابط این دو کشور بسیار خوب است.

رئیس جمهور ادامه داد: جغرافیا را نمی‌توان تغییر داد، از لحاظ بلوک‌بندی ما و روسیه در یک بلوک قرار داریم و هر دو به دنبال استقلال و عزت هستیم و با دست‌اندازی‌ها و توسعه‌طلبی‌ها مخالفیم.

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه ما به طور طبیعی به دنبال توسعه روابط در عرصه بین‌الملل هستیم گفت:‌ ایران و روسیه، دو کشور قدرتمند و صنعتی هستند و ظرفیت‌های فراوانی در دو کشور برای توسعه روابط در عرصه‌های مختلف همچون روابط فرهنگی و روابط سیاسی وجود دارد.

رئیس‌جمهور در پاسخ به سؤال دیگری در مورد توسعه ظرفیت‌های مجمع صادرکنندگان گاز گفت: اجلاس امسال اجلاس بسیار خوبی بود و رؤسای جمهور کشورهای عضو نیز سخنان خوبی را مطرح کردند و ما گام به گام به سمت یک سازمان مؤثر بین‌المللی حرکت می‌کنیم.

سه شنبه، 11 تیر ماه 1392، 4:31 بعدازظهر برابر با 2013-07-02 ساعت 11:07
خبر بعدی : فیلم؛ جهت یادآوری به آقای پوتین: مرگ بر روسیه
خبر قبلی : کشف 145 آشپزخانه تولید مخدر شیشه در تهران


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -