تماس مقامات واشنگتن با مرسی و ارتش مصر

به گزارش خبرگزاری فرانسه، باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا امروز در یک تماس تلفنی با محمد مرسی، همتای مصری خود، نگرانی اش را نسبت به اوضاع مصر به وی اعلام کرده است.

پرزیدنت اوباما که هم اکنون در کشور آفریقايی تانزانیا بسر می برد، به مرسی گفته ما نسبت به اوضاع مصر نگرانيم و آن را از نزديک دنبال می کنيم.

رئیس ‌جمهور آمریکا در این تماس تلفنی از مرسی خواسته به مسایل و درخواست ‌های معترضان مصری پاسخ دهد.

پرزیدنت اوباما پیش تر گفته بود، کمک ما به مصر بستگی به يک فرد خاص نداشته بلکه تعهد ما به يک روند بوده است.

رئیس جمهور آمریکا افزود، ما اعتراضات مصر را از نزدیک دنبال می کنیم. دموکراسی فقط انتخابات نيست، به این نیز بستگی دارد که شما با اپوزيسيون خود چطور کار می کنيد.

پرزیدنت اوباما گفته دموکراسی یعنی به گونه ای عمل شود که صدای همه مردم مصر از جمله بسیاری از مخالفانی که در سراسر این کشور تظاهرات می کنند شنیده شود.

رئیس جمهور آمریکا بار دیگر خاطرنشان کرد که همه معترضان مصری باید مخالفت خود را به طور مسالمت آمیز بیان کنند و از مرسی خواست تا به صراحت به طرفدارانش بگوید که هر شکلی از خشونت پذیرفتنی نیست.


تماس رئيس ستاد مشترک آمريکا با همتای مصری اش

منابع وزارت دفاع آمریکا از تماس تلفنی رئیس ستاد مشترک ارتش این کشور با رئیس ستاد مشترک ارتش مصر خبر دادند.

به گزارش شبکه تلویزیونی اسکای نیوز، این منابع جزئیات گفتگوی تلفنی میان ژنرال مارتین دمپسی رئیس ستاد مشترک آمریکا و ژنرال عبدالفتاح السیسی همتای مصری اش را فاش نکردند اما تأکید نمودند که هدف از این تماس، کسب اطلاع از تحولات اوضاع بحرانی مصر بود.


رهبران اخوان در حصر خانگی

به دنبال اینکه فرماندهی نیروهای مسلح مصر با صدور بیانیه‌ای ضرب الاجل 48 ساعته را برای محمد مرسی جهت تحقق خواسته‌های مردم تعیین کرد، وی ادعا کرد که این بیانیه کشور را آشفته می‌سازد و آن را رد کرد. در گزارشها گفته شده که ارتش مصر بحال آماده باش درآمده است.

سایت روزنو-سایت رسمی جنبش تمرد، شنبه شب از ممنوع الخروج شدن محمد مرسی رئیس جمهور مصر توسط ارتش این کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه مصری الیوم السابع، سایت رسمی جنبش تمرد (هواداران برکناری مرسی) به نقل از یک منبع ارشد نظامی این کشور گفت: نیروهای مسلح، مرسی رئیس جمهور، مسؤولان ریاست جمهوری و رهبران اخوان المسلمین را ممنوع الخروج کرد.

این منبع افزود: ارتش همه فرودگاه ها و بنادر کشور را تحت کنترل مستقیم خود درآورده است.

منبع مذکور به سایت تمرد گفت: اغلب عملیات بانکی کلان کشور نیز اکنون تحت اشراف و کنترل نیروهای مسلح صورت می گیرد و همه رهبران اخوان نیز در حال حاضر در محاصره خانگی به سر می برند.

مخالفان تا عصر سه شنبه به مرسی اولتیماتوم داده اند که از قدرت کناره گیری کند در غیر اینصورت دست به نافرمانی مدنی در سراسر کشور خواهند زد.


ارتش مصر به حال آماده باش درآمد

منابع مصری از آماده باش ارتش این کشور پس از بیانیه ای که عبدالفتاح السیسی وزیر دفاع مصر آن را قرائت کرد و همچنین احتمال حضور زره پوش ها در خیابانها خبر دادند.

به گزارش پایگاه الاهرام، یک منبع نظامی ضمن هشدار درباره اقدامات خشونت آمیز ظرف ساعات آینده اعلام کرد: نیروهای مسلح حامی همه تاسیسات حیاتی و تظاهرات مسالمت آمیز در استانهای مختلف مصر هستند و به هیچ عنوان اجازه تعدی به شهروندان به ویژه پس از بیانیه ارتش را نمی دهد.

سه شنبه، 11 تیر ماه 1392، 8:14 بعدازظهر برابر با 2013-07-02 ساعت 08:07
خبر بعدی : ماستمالی جنایات کهریزک؟ زهی خیال باطل
خبر قبلی : پرونده تقلب انتخابات ۸۸ هرگز بسته نخواهد شد


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -