هنرمندان به نان شب محتاجند و مدیران هنری...

شفاف نیوز: بعد سفر دولتیان و البته خانواده هایشان به نیویورک و سایر کشورها حالا نوبتی هم باشد، نوبت مدیران هنری وزارت ارشاد است تا حالا و در روزهایی که دولت دهم رو به پایان است، از این فرصت استفاده کنند و به بهانه انواع جشنواره های هنری به سفرهای و مکان‌های نرفته و ندیده بروند.

اینبار نیز مدیران و نه هنرمندان و کارشناسان تئاتر کشورمان، برای حضور در شصت‌و‌هفتمین دوره جشنواره تئاتر آوینیون فرانسه از 5 الی 26 جولای (14 تیرماه تا 4 مرداد ماه) در شهر آوینیون به فرانسه سفر می‌کنند.

این در حالی است که در بین این گروه اعزامی تنها منصور براهیمی کارشناس تئاتر است و الباقی هیچ‌گونه تخصصی در زمینه تئاتر ندارند حتی اسماعیل عالی‌زاد دبیر سی‌و‌دومین جشنواره تئاتر فجر!

سال‌های گذشته مدیران ارشاد به جشنواره ادینبورگ، آوینیون، نمایشگاه ومکس، همراهی با ارکستر ملی در کویت و نمایشگاه دوسالانه ونیز رفتند.

این‌بار در سکوت خبری گروهی از این مدیران برای شرکت در جشنواره تئاتر آوینیون خود را آماده می‌کنند. آنطور که خبرگزاری فارس منتشر کرده است؛ این گروه متشکل از اسماعیل عالی‌زاد دبیر سی‌و‌دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، قادر آشنا رئیس مرکز هنرهای نمایشی، مهدی شفیعی معاون مالی مرکز هنرهای نمایشی، علی‌اکبر طرخان مدیر امور بین‌الملل مرکز هنرهای نمایشی، داور برقی نمینی مدیر تشریفات بخش بین‌الملل جشنواره تئاتر فجر، منصور براهیمی مترجم و نویسنده و اصغر امیرنیا مشاور‌عالی معاونت هنری نیز به‌عنوان نماینده معاون امور هنری راهی شصت‌و‌هفتمین جشنواره تئاتر آوینیون فرانسه هستند.

نکته مشترک این سفرها سکوت خبری است که معمولا تا پایان سفرشان ادامه می‌یابد و رهاورد سفر هرگز در جشنواره‌های مختلف ایرانی دیده نمی‌شود.

جالب اینجاست که این اقدام، با واکنش منفی بسیاری از هنرمندان و کارگردانان عرصه تئاتر کشورمان مانند: هدایت هاشمی، سنایی، نریمانی و ... روبرو شده است؛ چرا که آنان خود می‌گویند؛ هنرمندان به نان شب محتاجند و آنوقت مدیران هنری به اینگونه سفرها می‌روند، آنان همچنین بر این باورند که تاکنون این گونه جشنواره ها هیچ گونه دستاوری برای تئاتر کشورمان به ارمغان نیاروده است.

از سوی دیگر در سالی که رهبر معظم انقلاب شعار آن را «حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» عنوان کرده است و با وجود فشارهای اقتصادی که همه اقشار جامعه به ویژه اهالی تئاتر شرایط سختی را سپری می‌کنند، انتظار می‌رفت هزینه‌های بیت‌المال صرف فعالیت‌هایی می‌شد که سودی برای جامعه هنری تئاتر داشته باشد، این سفر نه تنها دستاوردی برای تئاتر کشور ندارد بلکه کاملا سفری تفریحی محسوب می‌شود و با حماسه اقتصادی تضاد دارد.

دوشنبه، 10 تیر ماه 1392 برابر با 2013-07-01 ساعت 03:07
خبر بعدی : 25 سال صبر و دوندگی فقط بخاطر 7 کیلومتر جاده
خبر قبلی : روحانی تعریف خود از واژه اعتدال را ارائه کند


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -