روحانی تغییری در برنامۀ اتمی رژیم نخواهد داد؟

رادیو فرانسه: فریدون عباسی دوانی، رییس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی، در کنفرانسی در روسیه تأکید کرد که پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری ایران به توقف غنی سازی اورانیوم از سوی این کشور منجر نخواهد شد و اینکه تهران به غنی‌سازی اورانیوم از جمله در تأسیسات زیرزمینی فردو ادامه خواهد داد.

فریدون عباسی دوانی، رییس سازمان انرژی اتمی ایران، در کنفرانسی در سن پترزبورگ دربارۀ انرژی اتمی گفت که انتخاب حسن روحانی به عنوان رییس جمهور جدید ایران تغییری در سیاست‌های اتمی اعلام شدۀ جمهوری اسلامی نخواهد داد.

فریدون عباسی دوانی اظهار داشت که جمهوری اسلامی ایران برای تولید سوخت اتمی به غنی سازی اورانیوم ادامه خواهد داد.

او در کنفرانس سن پترزبورگ تأکید کرد که هیچ تغییری در تولید سوخت هسته ای ایران روی نخواهد داد. فریدون عباسی دوانی همچنین گفت که جمهوری اسلامی ایران به فعالیت هایش در تأسیسات زیرزمینی فردو ادامه خواهد داد. قدرت های غربی خواستار بسته شدن این تأسیسات و توقف غنی سازی اورانیوم در آن هستند.

حجت الاسلام حسن روحانی نیز پس از انتخابش به عنوان رییس جمهور جدید ایران گفت که پیروزی او به توقف غنی سازی اورانیوم از سوی این کشور منجر نخواهد شد.

با این حال، بعید است که انتخاب حسن روحانی تأثیری بر فعالیت‌های اتمی ایران و خود این موضوع در مذاکرات این کشور با قدرت های جهانی نگذارد تا آنجا که رفع تحریم ها، یعنی مهمترین مطالبۀ مردم ایران و همچنین وظیفۀ عاجل حسن روحانی، مستقیماً به بحران اتمی این کشور گره خورده است.

آدينه، 7 تیر ماه 1392 برابر با 2013-06-28 ساعت 22:06
خبر بعدی : کره شمالی می تواند آمریکا را به قرن نوزدهم برگرداند؟
خبر قبلی : ارز و بازی با انتظارات برای کاهش کنترل شده


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -