پلمب کارخانه به دلیل بدهی به بانک کشاورزی

تعدادی از کارکنان شرکت سویا سان (مکسوی) در نامه‌ای به مسئولان کشور بازگشایی هرچه سریعتر کارخانه و بازگشت کارگران آن را خواستار شدند.

به گزارش ایسنا، بر اساس این نامه، کارکنان شرکت سویا سان که یک شرکت تولید فراوده‌های سویا است، در هنگام فعالیت خود با حضور نمایندگان بانک کشاورزی در محل کارخانه مواجه می شوند و پس از مدتی با هدایت کارگران به بیرون شرکت، کارخانه از سوی نمایندگان بانک پلمپ می شود.

این اقدام در تاریخ ۲۹ خرداد ماه جاری صورت گرفته و وجود بدهی‌های معوق، دلیل اصلی پلمپ کارخانه و بیکار شدن کارکنان شرکت ذکر شده است.

مدیر کارخانه سویا سان در این باره اظهار کرد که مجموع بدهی‌های این شرکت به بانک کشاورزی، ۱۸ میلیارد تومان است که تا کنون ۵۰۰ میلیون تومان آن پرداخت شده است.

مدیریت کارخانه به منظور حفظ کارخانه و بیکار نشدن کارگران، پیشنهاد کرده بود که با پرداخت ۵۰۰ میلیون تومان، مابقی بدهی در ۲۴ قسط بازپرداخت شود اما ظاهرا بانک کشاورزی این پیشنهاد را نپذیرفته و توقف تعطیلی کارخانه را به پرداخت ۳۰ تا ۴۰ درصد کل مبلغ بدهی در ابتدای امر و بازپرداخت مابقی بدهی طی دو سال منوط کرده که در نهایت به دلیل عدم توافق، بانک کشاورزی کارخانه مذکور را با هدف فروش آن پلمپ کرده است.

کارگران شرکت مکسوی از مسئولان امر خواسته‌اند تا به جهت جلوگیری از به مخاطره افتادن معیشت نیروهای کار شاغل در این کارخانه در شرایط حساس کنونی، نسبت به بازگشایی کارخانه و بازگرداندن کارکنان آن مساعدت و اقدامات لازم را به عمل آورند.

آدينه، 7 تیر ماه 1392 برابر با 2013-06-28 ساعت 12:06
خبر بعدی : تحلیل؛ حسن روحانی مطیع رهبر و نظام است
خبر قبلی : حماسه اقتصادی توسط بسیج عملیاتی می شود


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -