نخست وزیر اسلامگرا دیکتاتور جدید ترکیه است

رهبر حزب جمهوری ترکیه تاکید کرد: رجب طیب اردوغان نخست وزیر به دیکتاتور جدیدی در ترکیه تبدیل شده است.

به گزارش تسنیم، "کمال کیلیچ داراوغلو" رهبر حزب جمهوری ترکیه در نشست این حزب در پارلمان ضمن انتقاد شدید از عملکرد اردوغان در سرکوب اعتراضات مردمی، وی را دیکتاتور جدید ترکیه معرفی کرده است.

وی در این باره تاکید کرد: 7 میلیارد نفر در جهان زندگی می کنند. اشتباه کردن برای انسان ها امری طبیعی است و انسان ها اشتباهات خود را اصلاح می کنند و هر زمان که لازم باشد، عذرخواهی می کنند. این یک ارزش انسانی است. اگر مرتکب اشتباه شویم می دانیم چگونه عذرخواهی کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: ولی اردوغان می گوید، من اشتباه نمی کنم. وی می گوید، اگر آنچه را که من می گویم انجام ندهید، هیچ حقی ندارید و شما برحق نیستید.

وی گفت: رجب طیب اردوغان دیکتاتور جدید ترکیه است. او نشست های زیادی را در سراسر کشور برگزاری می کند ولی کسی به حرف های او گوش نمی دهد.

رهبر حزب مخالف دولت ترکیه افزود: اردوغان قصد داشت تا معترضان را افرادی بی دین معرفی کند ولی مشاهده کرد که تعدادی از این معترضان نماز خود را در میدان تقسیم اقامه کردند.

وی تصریح کرد: اردوغان می خواست بگوید که دختران ما که روسری به سر می کنند هدف حملات این معترضان هستند ولی سپس دید که برخی از معترضان روسری به سر داشتند.

اعتراضات داخلی در ترکیه از 31 می در مخالفت با تخریب پارک گزی در میدان تقسیم استانبول آغاز شد ولی اقدامات خشونت بار پلیس ترکیه در سرکوب این اعتراضات موجب گسترش آن به سایر شهرهای بزرگ این کشور نیز شده است.

تظاهر کنندگان اردوغان را به اقتدارگرایی متهم کرده اند.

پنجشنبه، 6 تیر ماه 1392 برابر با 2013-06-27 ساعت 11:06
خبر بعدی : از مصریها یاد بگیریم؛ حکومت مرسی در آستانه سقوط
خبر قبلی : حجاب؛ آخوند دهان دریده: دختران در معرض حراج


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -