اعتصاب غذای زندانی سیاسی کرد در زندان ارومیه

آژانس خبری موکریان
سرویس حقوق بشر

محمدامین عبدالهی، زندانی سیاسی کرد در اعتراض به شرایط نامناسب خود در زندان ارومیه دست به اعتصاب غذای خشک زده است.

بنا به گزارش آژانس خبری موکریان، محمدامین عبدالهی، که از سال 84 در زندان مرکزی ارومیه محبوس است، از روز یکشنبه 2 تیرماه سال جاری، دست به اعتصاب غذای خشک زده است.

بر اساس همین گزارش، این زندانی در تماس با خبرنگار آژانس خبری موکریان اظهار داشت: از روز یکشنبه در اعتراض به عدم توجه مسئولین به خواسته هایم که شامل رفتن به مرخصی و اجرای کامل حکم ام مبنی بر گذراندن مدت زندان در شهرستان طبس می باشد، دست به اعتصاب غذای خشک زده ام و تا زمانی که خواسته هایم عملی نشود از تصمیمی که گرفته ام منصرف نخواهم شد چون بارها این خواسته ها را به مسئولین زندان و دادگاه اعلام کرده ام.

همچنین دو تن از هم بندی های این زندانی در تماس با خبرنگار آژانس خبری موکریان ضمن تایید این خبر گفتند: این اقدام محمدامین در پی فشار نیروهای اطلاعاتی بر ایشان و عدم رسیدگی به خواسته هایش بوده است و تاکنون مسئولان زندان عکس العملی نسبت به اعتصاب غذای وی نشان نداده اند.

یادآور می گردد محمدامین عبدالهی اهل بوکان، حدود 8 سال پیش بازداشت و پس از 15ماه بلاتکلیفی در دادگاه انقلاب مهاباد به اتهام محاربه از طریق همکاری موثر و مسلحانه با یکی از احزاب مخالف و نیز تبلیغ علیه نظام، محاکمه و در مجموع به 18سال زندان و تبعید به زندان طبس محکوم شد.

چهارشنبه، 5 تیر ماه 1392 برابر با 2013-06-26 ساعت 08:06
خبر بعدی : ادعای اطلاعات رژیم: شکار پیچیده‌ترین شبکه جاسوسی
خبر قبلی : فعال دانشجویی به کمیته انضباطی احضار شد


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -