هند و کره جنوبی صادرات نفت از ایران را کاهش دادند

جان کری، وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا کاهش خرید نفت خام ایران از طرف هند را “قدمی مهم” برای اعمال فشار بر ایران خوانده است.

وزیر امور خارجه آمریکا که به هند سفر کرده است، در دیدار با سلمان خورشید، وزیر خارجه هند، گفت: “ما کاملا رابطه تاریخی ایران و هند را درک می‌کنیم” و “قدر تلاش سختی را که هند کرده تا وابستگی خودش به واردات نفت از ایران را کم کند، می‌دانیم.”

به گزارش بی بی سی، آقای کری گفته که امیدوار است کاهش خرید نفت ایران توسط هند به مقام‌های ایرانی نشان دهد که نباید در “برآورد میزان تعهد آمریکا و جامعه جهانی به ممانعت از پیشبرد برنامه ساخت سلاح هسته‌ای ایران اشتباه محاسباتی بکنند.”

او همچنین اظهار امیدواری کرده که ایران از به قدرت رسیدن رئیس‌جمهوری میانه‌رو بهره ببرد و نگرانی‌ها درباره برنامه هسته‌ای خود را برطرف کند.

آمریکا در قبال تعهد به کاهش خرید نفت از ایران، هند، چین، کره‌جنوبی، ژاپن و ترکیه را از اعمال کامل این تحریم‌ها مستثنی کرده است. این معافیت به تازگی به مدت شش ماه دیگر تمدید شده است.

واردات نفت ایران، که سال گذشته ۱۰درصد نفت مورد نیاز پالایشگاه‌های هندی را تامین می‌کرد، در زمستان و بهار گذشته به تنها ۵.۵ درصد از کل نفت خام مصرفی هند رسیده است.

‘کاهش’ صدور نفت ایران به کره جنوبی

همزمان خبرگزاری رویترز می‌گوید که کره جنوبی در شش ماه آینده واردات نفت خود از ایران را ۱۵درصد کاهش خواهد داد.

خبرگزاری رویترز به نقل از منابعی که خواسته‌اند هویتشان فاش نشود گزارش داده که دولت کره جنوبی به طور غیر رسمی به شرکت‌های نفتی و پالایشگاه‌ها گفته است که خرید نفت ایران را پایین بیاورند.

مقام‌های دفتر ریاست جمهوری، وزارت انرژی و وزارت خارجه کره جنوبی در این باره اظهار نظری نکرده‌اند.

سه شنبه، 4 تیر ماه 1392 برابر با 2013-06-25 ساعت 12:06
خبر بعدی : قطع تماس تصویری رایتل منطقی نیست
خبر قبلی : كاربران علیه اختلال اینترنت شكایت كنند


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -