سناريوی تکراری افزايش قيمت مرغ

روزنامه مردمسالاری: باتوجه به در پيش رو بودن ماه رمضان قيمت هرکيلو مرغ گرم در بازار آزاد رو به افزايش رفته و در حال حاضر قيمت اين کالا در خرده‌فروشي‌ها نزديک به 6500 تا 7100 تومان است. علي‌رغم اين‌که ستاد تنظيم بازار اعلام کرده است که در آستانه ماه رمضان در نمايشگاه‌هاي طرح ضيافت هر کيلو مرغ منجمد را در استان تهران 5150 و در شهرستان‌ها 5200 تومان به فروش مي‌رساند، ولي قيمت اين کالا در بازار آزاد و خرده‌فروشي‌ها رو به افزايش گذاشته است.

اين در حالي است که براساس آخرين تصميمات ستاد تنظيم بازار قيمت هرکيلو گوشت مرغ نبايد بيش از 5700 تومان باشد. مدير عامل اتحاديه سراسري مرغداران گوشتي به ايسنا نيز اعلام کرده که هر کيلوگرم گوشت مرغ در ماه رمضان نبايد بيش از 6000 تومان به دست مصرف‌کننده برسد.

به گفته مقدم‌نيا با توجه به کافي‌بودن ميزان ذخيره گوشت مرغ و جوجه‌ريزي در ماه‌هاي گذشته مشکلي در تامين گوشت مرغ ماه رمضان وجود ندارد و با توجه به اين‌که در حال حاضر مرغداران هر کيلوگرم مرغ زنده را 3900 تا 4000 تومان مي‌فروشند اين فرآورده پروتئيني نبايد در ماه رمضان بيش از کيلويي 6000 تومان به دست مصرف‌کننده برسد.در حالي شاهد اظهارات فوق و برنامه‌ريزي ستاد تنظيم بازار براي جلوگيري از ايجاد تنش در بازار مرغ هستيم که تنها 15 روز بيشتر به آغاز ماه مبارک رمضان باقي نمانده و قيمت اين کالا در بازار و خرده فروشي‌ها رو به افزايش است.اين درحالي است که پيش از آغاز سال جاري و در آستانه تعطيلات نوروز بازار مرغ دچار تنش شد و قيمت مرغ تا مرز 9000 تومان نيز پيش رفت.با توجه به سابقه‌ افزايش قيمت مرغ در ايام خاص در سال اين طور به نظر مي‌رسد که تنها عرضه‌ مرغ در نمايشگاه‌هاي عرضه مستقيم کالا و طرح ظرفيت مانع افزايش قيمت مرغ در بازار‌هاي آزاد نيست، چرا که در حال حاضر نيز اين‌طور به نظر مي‌آيد که با نزديک شدن به ماه رمضان و افزايش تقاضا براي خريد مرغ قيمت آن رفته‌رفته رو به افزايش است.سال گذشته نيز در همين موقع موضوع افزايش قيمت‌مرغ به سوژه روز محافل تبديل شده بود. موضوعي که براي چاره آن چندين ماه زمان برد. اکنون به طور قطع اين انتظار مي‌رود که مسوولان ستاد تنظيم بازار اعلام کنند که چه تدابيري براي جلوگيري از افزايش قيمت مرغ در آستانه ماه رمضان و جلوگيري از تکرار تجربه سال گذشته انديشيده‌اند.


سه شنبه، 4 تیر ماه 1392 برابر با 2013-06-25 ساعت 12:06
خبر بعدی : برتری خودروسازان بر محيط زيست
خبر قبلی : کشف دستگاه مهم دولتی با سه معاون بازنشسته


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -