جان کری: رژیم تهران اسیر محاسبات نادرست نشود

جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا، روز دوشنبه (۳ تیر، ۲۴ ژوئن) در یک کنفرانس خبری مشترک با سلمان خورشید، وزیر امور خارجه هند، کاهش خرید نفت‌خام ایران از سوی هند را "گامی مهم" در جهت اعمال فشار بر جمهوری اسلامی خواند و برای گام برداشتن در این مسیر از مقامات این کشور تقدیر کرد.

به گزارش رادیو آلمان، جان کری در این کنفرانس خبری که در دهلی برگزار شد، گفت: ما از هند بابت این‌که تلاش‌های بسیاری کرد تا از وابستگی خود به نفت ایران بکاهد تشکر می‌کنیم.

واشنگتن نزدیک به شش ماه پیش معافیت هند، چین و هفت کشور دیگر از تحریم‌های جهانی علیه ایران را تمدید کرد تا همچنان بتوانند با ایران مراودات مالی داشته باشند، مشروط به این‌که از حجم واردات نفت‌خام از ایران بکاهند.

جان کری همچنین با اشاره به انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران، از مقامات جمهوری اسلامی خواست که از فرصتی که با روی کار آمدن یک چهره میانه‌رو پدید آمده استفاده کنند تا نگرانی‌ها و ابهامات جامعه جهانی درباره برنامه بحث‌برانگیز هسته‌ای آنها برطرف شود.

او گفت رژیم ایران اکنون فرصت دارد تا به جهان ثابت کند که برنامه هسته‌ای‌اش واقعا صلح‌آمیز است.

وی به رژیم ایران هشدار داد که درباره عزم آمریکا و جامعه جهانی برای سد کردن راه تولید و توسعه تسلیحات هسته‌ای اسیر محاسبات نادرست و نسنجیده نشود.

دوشنبه، 3 تیر ماه 1392 برابر با 2013-06-24 ساعت 19:06
خبر بعدی : احمدی‌نژاد با ظهور امام زمان رجعت خواهد کرد
خبر قبلی : محبوبیت حکومت اسلامگرای مصر بشدت رو به افول


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -