افزایش حمایت نظامی آمریکا از مخالفان اسد

جان کری، وزیر امور خارجۀ آمریکا، امروز در نشست وزرای امور خارجۀ کشورهای "دوست سوریه" در دوحه گفت که آمریکا و متحدانش بر پشتیبانی خود از مخالفان بشار اسد از جمله پشتیبانی نظامی خواهند افزود تا توازن قدرت میان رژیم دمشق و مخالفانش در داخل سوریه تغییر کند.

به گزارش رادیو فرانسه، مسلح کردن مخالفان بشار اسد موضوع گفتگوهای نشست امروز "دوستان سوریه" در دوحه است. وزرای امور خارجۀ آمریکا، فرانسه، انگلستان، آلمان، ایتالیا، عربستان، امارات متحد عربی، ترکیه، مصر، اردن و قطر در نشست امروز دوحه شرکت دارند.

دولت آمریکا هفتۀ گذشته با اظهار این مطلب که رژیم دمشق با استفاده از سلاح های شیمیایی از "خط قرمز" عبور کرده، آمادگی خود را برای پشتیبانی نظامی از مخالفان بشار اسد اعلام داشت.

منابع آمریکایی گفته اند که جان کری در نشست امروز دوحه از همتایان اروپایی اش خواهد خواست که کمک های نظامی خود را به مخالفان بشار اسد به طور هدایت شده ارسال کنند، به طوری که تجهیزات نظامی ارسالی در اختیار اسلامگرایان قرار نگیرند.

در این حال، یک مقام وزارت دفاع آمریکا دیروز فاش کرد که شمار نیروهای نظامی آمریکا در مرز اردن و سوریه از 250 تن به 1000 تن افزایش یافته و علاوه بر سازمان اطلاعات آمریکا، سیا، نیروهای ویژه این کشور مخالفان بشار اسد را در اردن و ترکیه آموزش می دهند.

ارتش آزاد سوریه دیروز اعلام کرد که سلاح های پیشرفته ای از خارج دریافت کرده که می توانند مسیر نبردهای جاری سوریه را تغییر بدهند.

برهان غلیون از رهبران مهم مخالفان بشار اسد با تأئید این سخن افزوده است که ارتش آزاد سوریه سلاح های پیچیده ای از جمله موشک های ضدهوایی و ضدتانک دریافت کرده است.

شنبه، 1 تیر ماه 1392 برابر با 2013-06-22 ساعت 15:06
خبر بعدی : ارسال تجهیزات مقابله با سلاح شیمیايی برای مخالفان اسد
خبر قبلی : 90 صد معادن کشور تعطیل است


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -