رژیم جنایتکار فعال دربند کارگری را زجرکش کرد

زجر کش کردن زندانیان سیاسی قتل عمد ِحساب شده است

بنا به گزارشات رسیده به« فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» زندانی سیاسی و فعال دربند کارگری افشین اسانلو در اثر شکنجه های وحشیانه و حمله قلبی در بیمارستان زندان رجایی شهر جان باخت.

افشین اسانلو ۴۲ ساله و از فعالین کارگری بود که چند سال پیش دستگیر و به سلولهای انفرادی بند ۲۰۹ شکنجه گاه وزارت اطلاعات منتقل شد و پس از آن به زندان گوهردشت کرج تبعید گردید.

او در حالیکه در سالن ۱۲ بند ۴ زندان گوهردشت کرج در محیطی کاملا ایزوله شده که از داشتن ارتباط تلفنی و سایر حقوق اولیه انسانی محروم بود و دائم همانند سایر هم بندیانش تحت فشارهای روحی و غیر انسانی قرار داشت با این وجود بنا به گفته هم بندیانش روحیه ای شاد داشت و شوخ طبع بود و هیچ گاه از داشتن ناراحتی قلبی شکایتی نداشت .

زندانیان سیاسی و فعالین کارگری بدلیل فشارهای جسمی و روحی که بازجویان وزارت اطلاعات علیه آنها بکار می برند دچار بیماریهای مرموزی می شوند و به دلیل عدم درمان به موقع ، توسط وزارت اطلاعات تدریجا به سوی مرگ سوق داده می شوند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران جان باختن افشین اسانلو که جان خود را فدای راه آزادی مردم ایران نمود، به خانواده وی و مردم ایران و بخصوص فعالین کارگری ایران تسلیت می گوید و از کمیسر عالی حقوق بشر ، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد خواستار تشکیل یک کمیته حقیقت یاب جهت بررسی جان باختن این فعال کارگری است .

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

۱ تیر ۱۳۹۲ برابر با ۲۲ ژون ۲۰۱۳


گزارش قبلی

انتقال افشین اسانلو به بیمارستان در پی حمله قلبی

خبرگزاری هرانا - افشین اسانلو پس از حمله قلبی به بیمارستان منتقل شد و تا کنون از سرنوشت وی اطلاعی در دست نیست.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، افشین اسانلو از هیئت موسس سندیکای رانندگان برون شهری (میان شهری) روز گذشته پنج‌شنبه ۳۰ خرداد ماه حدود ساعت ۱۷ دچار حمله قلبی می‌شود و به کمک سایر زندانیان سیاسی به بهداری زندان رجایی شهر و سپس بیمارستانی خارج از زندان منتقل می‌گردد.

یکی از زندانیان به گزارشگر هرانا گفت: "احتمالا وی را به بیمارستان رجایی کرج منتقل کرده اند."

گفتنی است، تا این لحظه از وضعیت وی هیچ اطلاعی در دست نست.

این زندانی سیاسی سالن ۱۲ زندان رجایی شهرکرج ۴ ماه را دربند ٢٠٩ زندان اوین و یک ماه را نیز دربازداشتگاه اطلاعات کرج بوده است و فشارهای وارده در زندان موجب بروز مشکلات جسمی برای وی شده است.

تارنمای کلمه چندی پیش گزارش داده بود، ضربات متعدد کابل که در بازداشت‌گاه وزارت اطلاعات بر بدن افشین اسانلو وارد شده باعث پارگی در کف پا و ایجاد غده در کتف او شده است.

این فعال کارگری از سوی قاضی صلواتی به ۵ سال حبس تعزیری به اتهام "اجتماع و تبانی" محکوم شد و دادگاه تجدید نظر استان تهران نیز این حکم را تایید کرد.

شنبه، 1 تیر ماه 1392 برابر با 2013-06-22 ساعت 10:06
خبر بعدی : از سرگیری نمایش وحشت اعدام پس از انتخابات+عکس
خبر قبلی : حمله شدید روزنامه حکومتی به مصباح یزدی


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -