کیم جونگ اون می خواهد پا جای پای هیتلر بگذارد؟

هدیه کتاب «نبرد من» آدولف هیتلر، کیم جونگ به مقامات ارشد کره شمالی موج رسانه ای گسترده ای در جهان به راه انداخته و بسیاری از منتقدان او از خود می پرسند که آیا اون قصد دارد به راه هیلتر برود؟

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری شبستان، کره شمالی به شدت از انتشار گزارش‌هایی مبنی بر این که کیم جونگ اون، رهبر این کشور در جشن تولدش نسخه‌هایی از کتاب نبرد من آدولف هیتلر را به مقام‌های کره شمالی هدیه داده، انتقاد کرده است.

این گزارش در ابتدا در وب سایتی که توسط مخالفان دولت کره شمالی که از کشور گریخته‌اند، منتشر شد و در آن گفته شد که در ماه ژانویه، رهبر کره شمالی این کتاب را به مقام‌های کره شمالی هدیه داده است.

خبرگزاری فرانسه گزارش داده که سایت خبری "تمرکز بین‌المللی جدید" که توسط پناهندگان کره شمالی اداره می‌شود به نقل از یک مقام ناشناس کره شمالی که در چین کار می کند، این گزارش را منتشر کرد.

با اینحال بی بی سی نوشت که وزارت امنیت مردمی کره شمالی واکنش خشم‌آلودی نسبت به این گزارش نشان داده و گفته است که پناهندگان سیاسی فراری از سوی کره جنوبی و آمریکا به خدمت گرفته شده‌اند.

کره شمالی این افراد را "جرثومه بشریت" خوانده و تهدید کرده که آنها را خواهد کشت.

آدولف هیتلر کتاب نبرد من را در سال 1924 هنگامی که دز زندان بود نوشت. این کتاب که به زبان‌های مختلفی ترجمه شده در باره سال‌های اولیه زندگی هیتلر و دیدگاه‌های نژادپرستانه اوست.

گزارش منتشر شده در سایت مخالفان خاطرنشان می‌کند که کیم جونگ اون با توجه به بازسازی آلمان در مدت زمان کوتاهی توسط هیتلر، دستور داده که دوران رایش سوم مورد مطالعه عمیق قرار گیرد و راه حل‌های کاربردی از آن استخراج شود.

دو کره به طور رسمی هنوز در جنگ به سر می‌برند و علی رغم آتش بس، پیمان صلحی میان دو طرف هنوز منعقد نشده است.

به دنبال آزمایش هسته‌ای کره شمالی، روابط دو کشور بیش از پیش متشنج شده است.

پنجشنبه، 30 خرداد ماه 1392 برابر با 2013-06-20 ساعت 12:06
خبر بعدی : آخرین اخبار از پرونده پسر رفسنجانی و وکیلش
خبر قبلی : حماس با جمهوری اسلامی خداحافظی کرد


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -