پول‌های خرج شده در پارس جنوبی كجا خرج شده

روزنامه جوان: با انتخاب حسن روحاني به عنوان رئيس‌جمهور، به نظر مي‌رسد بسياري از مديران پيشين و كاربلد نفتي به ساختمان بزرگ خيابان طالقاني برگردند اما اکبر تركان در اظهار نظري اعلام كرد من بازنشسته شدم و فقط مي‌خواهم نقش مشاور داشته باشم.

وي كه همچنان به تسريع در پروژه‌هاي پارس جنوبي مي‌انديشد به ايسنا گفت: طبق شنيده‌هاي بنده از رسانه‌ها گفته مي‌شود كه در پارس جنوبي تاكنون ۴۶ ميليارد دلار هزينه شده است اين در حالي است كه هزينه قرارداد هر دو فاز پارس جنوبي ۵/۴ ميليارد دلار است. بنابراين براي ۱۸ فاز باقي مانده سرمايه مورد نياز كمتر از ميزان سرمايه‌گذاري است كه اعلام مي‌شود. از سوي ديگر گفته مي‌شود كه باز هم ميلياردها تومان بايد در پارس جنوبي سرمايه‌گذاري شود.

او با تأكيد بر اينكه «بايد مشخص شود پول‌هاي خرج شده در پارس جنوبي كجا خرج شده است» گفت: هزينه ۴۶ ميليارد دلاري معادل سرمايه مورد نياز براي توسعه حدود ۲۰ فاز است، بنابراين هيچ پيمانكاري در پارس جنوبي نبايد كسري داشته باشد چراكه پول‌هايي كه داده شده است بيشتر از رقم قراردادهاست به همين دليل رسيدگي‌ مالي از اين زاويه مديريتي لازم است.

تركان در مورد اينكه گفته مي‌شود يكي از علت‌هاي افزايش هزينه‌ها اين بود كه پيمانكاران به دليل تحريم‌ها مجبور شده‌اند تجهيزات مورد نياز خود را با چندين برابر قيمت خريداري كنند گفت: اين از جمله مواردي است كه بايد بررسي شود كه چند برابر قيمت اجناس را تهيه كرده‌اند.

پنجشنبه، 30 خرداد ماه 1392 برابر با 2013-06-20 ساعت 11:06
خبر بعدی : دستگاههای فرسوده پزشکی تهديدی برای بيماران
خبر قبلی : سوریه؛ فرانسه برای روحانی شرط گذاشت


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -