در دولت روحانی، موضع هسته ای تغيير نخواهد کرد

خبرگزاري آريا- در دولت جديد زمينه براي انجام اقداماتي فراهم است که پيش از اين با مخالفتهايي رو به رو بوده است.
محمد حسن اصفري عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجه مجلس در مصاحبه با خبرنگار سياست خارجي خبرگزاري آريا اظهار داشت:انتخابات رياست جمهوري 24 خرداد اين پيام را به غرب داد که فشارها و تهديدها بر اراده مردم اثرگذار نبوده و حضور مردم در انتخابات با درصد بالا نشان دهنده مقبوليت و مشروعيت نظام در ميان مردم است.
نماينده استان مرکزي در مجلس گفت: پيشنهاد مذاکره مستقيم هسته اي آمريکا يک ترفند است که دنبال مي کند و در دولت جديد تغييري در موضع هسته اي ايران ايجاد نمي شود و سياست دولت آقاي روحاني همان مقاومت براي احقاق حقوق هسته اي ايران است و همانگونه که در دولتهاي پيشين ابعاد فعاليت هسته اي ايران بر اساس قوانين ان پي تي قانوني و توليد تسليحات هسته اي محکوم بوده است آقاي روحاني نيز از سياست کلي نظام در بحث انرژي هسته اي عدول نخواهد کرد.
اصفري در ادامه افزود:مردم به کرات به افرادي دلبستند که در نهايت از آنها ضربه خورده اند آقاي روحاني شاهد اين جريان بوده و از آنجا که وي به جناح فکر نمي کند لذا دولت دکتر روحاني به صورت فراجناحي عمل خواهد کرد و دولت ايشان دولت وحدت ملي و ائتلافي خواهد بود.
وي تصريح کرد: اميدوار است در دولت يازدهم که با حمايت گسترده مردم روي کار آمده جناح بازي کنار گذاشته شود واز شخصيتهاي اصولگرا و اصلاح طلب استفاده شود. دکتر روحاني يک شخصيت قانونمدار است و تعامل خوبي با مجلس خواهد داشت دولت يازدهم اقداماتي را انجام خواهد داد که پيش از اين با موانع و مخالفتها مواجه بوده است.
اصفري در پايان در خصوص مذاکره با غرب بيان داشت : رويکرد تعامل با جامعه بين الملل در سياست خاجه ايران بر 3 اصل مصلحت، حکمت و عزت نظام استوار است .غرب بايد گفتمان خود را با نظام تغيير دهد و موضع فشار تهديد کنار بگذارد و از سر منطق و عقلانيت وار د مذاکره شود که در اين صورت ايران از آن استقبال خواهد کرد.

پنجشنبه، 30 خرداد ماه 1392 برابر با 2013-06-20 ساعت 09:06
خبر بعدی : روحانی: اینها پست‌تر از آن هستند که برانداز نام گیرند
خبر قبلی : واکنش مصریها به اخوانی کردن کشور توسط مرسی


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -