طرح همه شكايات در يک دادگاه، به نفع احمدی نژاد است

تلاش و شيطنت براي شخصي كردن مسئله شكايت و احضار رئيس‌جمهور به دادگاه، اين روزها در رسانه‌هاي حامي دولت بارها مشاهده شده است. رئيس‌كميسيون اصل نود مجلس در گفت‌وگويي با خبرنگار الف، جزئيات شكايت از رئيس‌جمهور را بيان كرد.

رئيس‌كميسيون اصل نود مجلس معتقد است برخلاف آنچه كه قصد دارند موضوع حضور احمدي‌نژاد در دادگاه را شخصي نشان دهند، لاريجاني هيچ شكايت شخصي از رئيس‌جمهور نداشته. پورمختار در گفت‌وگوي اختصاصي با سايت الف جزئيات مربوط به شكايت از رئيس جمهور و حواشي آن را تشريح كرد.

پورمختار در گفت‌وگو با الف، در ارتباط با پرونده‌ احضار رئيس‌جمهور به دادگاه و نيت دولت از افشاي آن مي‌گويد: پرونده‌هاي قضايي در هرجا به علت شخصي بودن حالت محرمانه دارند. احضاريه‌هاي شكايت از رئيس‌جمهور هم شخصاً براي ايشان فرستاده شده و ما از احضار ايشان خبر نداشتيم. آنها صلاح ديدند امروز منتشر كنند. اينكه با چه نيتي است خودشان بايد توضيح دهند. اما اينكه رئيس مجلس را متهم كنند امر درستي نيست. چون رئيس مجلس كه بدون تصويب مجلس و نظر مجلس نمي‌تواند شكايتي را از طرف مجلس ارسال كند.

او تاكيد كرد كه نمي داند چرا دولت باتوجه به گذشت بيش از دو هفته از دريافت احضاريه، امروز آن را منتشر كرده است.رئيس‌كميسيون اصل نود مجلس نهم درباره اينكه چرا اين شكايت‌ها در يك دادگاه تجمع شده گفت: «قطعا ارسال يك احضاريه و تجميع شكايات در يك دادگاه، براي رئيس‌جمهور هم بهتر از شكايات مختلف در شعبه‌هاي مختلف است.»

روز گذشته يكي از خبرگزاري‌ها، به نقل از پورمختار نوشت كه 66 شكايت از محمود احمدي‌نژاد صورت گرفته و لذا نمي‌داند احضاريه درباره كدام يك از آنها صادر شده است. رئيس‌كميسيون اصل نود در اين باره گفت: «اين خبر دروغي بود كه به نقل از من منتشر شد. اصل قضيه اين است كه مجلس كليه تخلفات دولت در زمينه عدم اجراي قوانين را به صورت گزارشي به قوه قضائيه ارسال كرده است. از آنجا كه احضاريه قوه قضائيه تنها به دولت ارسال شده، اين كميسيون و مجلس در جريان آن قرار نداشتند و خبرش را دولت منتشر كرد. اما همانطور كه پيشتر هم گفته شد برخلاف آنكه سعي شده مسئله را شكايت شخصي عنوان كنند، مسئله شخصي در ميان نبوده و قاعدتاً اين شكايت بايد با امضاي رئيس‌مجلس ارسال مي‌شد.»

پورمختار ادامه مي‌دهد: «این گزارشات در خصوص عدم معرفی به موقع وزیر ورزش و جوانان به مجلس شورای اسلامی، عدم پرداخت بودجه ارزی مترو علی رغم تصویب مجلس و عدم ارائه اساسنامه شرکت نفت به مجلس بود که دو شکایت در خصوص وزیر ورزش و شرکت نفت بر اساس ماده 233 آیین نامه به تصویب صحن علنی مجلس رسید.

وی تاکید کرد: شکایتی از سوی شخص رئیس مجلس از رئیس قوه مجریه به دادگاه نشده است. متاسفانه دولت چنین وانمود می کند که رئیس مجلس از رئیس جمهور شکایت کرده است. این موضوع بر می گردد به همین دوره اخیری که رئیس جمهور به مجلس آمدند و بحث هایی را در روز استیضاح وزیر رفاه مطرح کردند.

رئيس‌كميسيون اصل نود در پاسخ به اين سئوال كه چرا در احضاريه نام رئيس‌مجلس، كميسيون اصل نود و يعقوب خليل‌نژاد به طور جداگانه آمده گفت: رئیس مجلس باید شکایت مجلس از قوه مجریه را امضا کند تا به قوه قضائیه ارسال شود، نمی شود همه مجلس یک شکایت را امضا کنند، کمیسیون اصل نود هم گزارش مترو را در صحن مطرح کرده و در اجرای مقررات کمیسیون به دستگاه قضایی ارائه داد. اما در مورد شكايت‌آقاي خليل‌نژاد اطلاعي ندارم.»

پورمختار تاكيد كرد: «اگر آقاي لاريجاني شكايت شخصي داشت حتما اين امر را به صورت فردي و به عنوان شخص علي لاريجاني مطرح مي‌كرد. اما من صراحتاً مي گويم كه آقاي لاريجاني هيچ‌گونه شكايت شخصي از رئيس‌جمهوري نداشته است.»

وي در پاسخ به اين سئوال كه فكر مي‌كنيد آقاي لاريجاني در ارتباط با مسائل جلسه استيضاح از رئيس‌‌جمهوري شكايت كنند يا نه، گفت: «بعيد مي‌دانم كه آقاي لاريجاني چنين شكايتي از ايشان انجام دهد و اساساً ايشان چنين شخصيتي ندارند كه مسائل را در سطح شخصي ديده و پيگيري كنند.» اين نماينده مجلس اضافه كرد كه تاكنون شكايت از رئيس‌جمهور در دوره مسئوليت و حضورش سابقه‌ قبلي نداشته است.

چهارشنبه، 29 خرداد ماه 1392 برابر با 2013-06-19 ساعت 12:06
خبر بعدی : زن شيشه‌ای صاحب خانه را با نانچکو به قتل رساند
خبر قبلی : زن شيشه‌ای صاحب خانه را با نانچکو به قتل رساند


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -