اردوغان تهديد کرد: استفاده از ارتش برای سرکوب معترضان

به گزارش خبرگزاری فرانسه از آنکارا، دولت ترکیه امروز تهدید کرد برای جلوگیری از برگزاری تظاهرات علیه رجب طیب اردوغان نخست وزیر این کشور، نیروهای ارتش را در شهرهای مختلف مستقر خواهد کرد.

این در حالیست که به گفته ناظران، بیم آن می رود که برگزاری اعتصاب سراسری در ترکیه به رویارویی بیش از پیش میان دولت و مخالفان تبدیل شود.

نماینده سندیکای پزشکان ترکیه در این باره گفت، اردوغان، مردم را برای به راه انداختن جنگ داخلی تحریک می کند ولی حتی کسانی که به او رای داده اند با این تلاش وی همراه نشدند از این رو وی به سرکوب روی آورده است.


دولت اردوغان اتحادیه های کارگری را تهدید کرد

وزیر کشور دولت اسلامگرای ترکیه امروز فراخوان به اعتصاب از سوی دو اتحادیه صنفی اصلی این کشور را غیرقانونی خواند و تهدید کرد این اعتصاب سرکوب خواهد شد.

دو اتحادیه صنفی اصلی ترکیه روز گذشته در اعتراض به سیاست های اردوغان و سرکوبگری های او علیه تظاهرکنندگان اعلام کردند که از امروز در سراسر ترکیه اعتصاب می کنند.

سخنگوی کنفدراسیون حقوق بگیران بخش دولتی اعلام کرد ما روز دوشنبه به همراه سایر انجمن های صنفی در کل کشور اعتصاب می کنیم . اتحادیه های پزشکان، مهندسان، معماران و دندانپزشکان نیز اعلام کرده اند به این اعتصاب کنندگان ملحق می شوند.

انجمن های اتحادیه صنفی همچنین توقف فوری خشونت های پلیس را خواستار شده اند.


انتقاد شدید صدراعظم آلمان از اردوغان

به گزارش خبرگزاری فرانسه از برلین، صدر اعظم آلمان امروز از سرکوب معترضان در ترکیه بشدت انتقاد کرد.

این در حالیست که رئیس حزب سبزهای پارلمان آلمان روز گذشته در استانبول یکی از مصدومان شلیک گاز اشک آور پلیس ترکیه بود.

آنگلا مرکل روز دوشنبه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی آر تی ال گفت‌، صحنه های هولناکی وجود داشت که در آن به نظر من می توانستیم به خوبی ببینیم که رویکرد به کار گرفته شده بسیار خشن بود.

وی گفت، آنچه که در ترکیه در شرایط کنونی روی می دهد به نظر من با عقاید ما درباره آزادی برگزاری تجمعات یا آزادی بیان تطابق ندارد. من در هر حال بسیار شگفت زده شده ام.

صدر اعظم آلمان ضمن درخواست از دولت ترکیه برای احترام گذاشتن به آزادی های اساسی و دموکراتیک گفت‌، اینها بخشی از یک جامعه توسعه یافته است.





دوشنبه، 27 خرداد ماه 1392 برابر با 2013-06-17 ساعت 15:06
خبر بعدی : روحانی: آمریکا باید حق هسته ای ما را به رسمیت بشناسد
خبر قبلی : بحران اتمی؛ روحانی: غنی سازی اورانیوم متوقف نمی شود


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -