حمله وحشیانه پلیس ترکیه به سياستمدار آلمانی در استانبول

رئیس حزب سبزهای پارلمان فدرال آلمان (بوندس تاگ) که عصر یکشنبه وارد استانبول شد، یکی از مصدومان شلیکهای گاز اشک آور پلیس ترکیه بود.

به گزارش تلویزیون "سِت.دِ.اف" آلمان، کلادیا روت، رئیس حزب سبزهای این کشور در کانون حملات عصر یکشنبه پلیس استانبول قرار گرفت.

وی اظهار داشت، آنها به من نیز حمله کردند. این یعنی اعلام جنگ علیه یک ملت. آنها بطور هدفمند به مردم (گاز اشک آور) شلیک می کنند؛ انگار دارند مردمشان را شکار می کنند. گاز اشک آور، بطرز وحشتناکی در هوای اینجا احساس می شود.

خبرنگار استودیوی کانال سِت.دِ.اف در استانبول با بیان اینکه هنوز شمار زخمی های یکشنبه مشخص نیست، گفت، آنچه مسلم است اینکه پلیس با مردم با اعمال زور و خشونت رفتار می کند.

یک معترض ترک گفت، پیشروی نیروهای پلیس، بعضا بیرحمانه است. بدترین مساله اینجا هم استفاده از گاز اشک آور است و این در حالی است که نیمی از مردم مستقر در پارک گزی، زنان و کودکان و حتی میانسالان هستند. اما با این همه ما به مقاومت خود ادامه می دهیم.

تظاهر کنندگان یکشنبه شب با ترس و واهمه تلاش کردند با تجمع در هتلی که در بخش انتهایی پارک گزی قرار دارد، جان خود را حفظ کنند؛ اما نیروهای امنیتی ترکیه به آنجا نیز حمله کردند.

گزارشگر آلمانی در پایان این گزارش گفت، تصاویری که هم اکنون از بخش متشنج شهر استانبول مشاهده می کنید مربوط به سه ساعت بعد از حمله پلیس است که از وضع فوق العاده آنجا حکایت دارد.


تظاهرات در برلین

هزاران تن در شهر برلین روز یکشنبه به نشانه همبستگی با معترضان میدان تقسیم استانبول ترکیه راهپیمایی کردند.

برلین، پایتخت آلمان، بزرگترین شهری در خارج از ترکیه است که بیشترین مهاجر ترک تبار را در خود دارد.

راهپیمایان پلاکاردهایی در دست داشتند که بر روی آن نوشته شده بود: استانبول، تنها نیست / نه حزب عدالت و توسعه (حزب اسلامگرای اوردوغان) - نه دیکتاتوری در ترکیه.


دوشنبه، 27 خرداد ماه 1392، 9:41 صبح برابر با 2013-06-16 ساعت 23:06
خبر بعدی : یک انتخابات و چند نکته - شکوه ميرزادگی
خبر قبلی : انتخابات؛ بیانیه رفسنجانی یک تودهنی به خامنه ای است


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -