انتخابات کنترل شده موضع آمریکا را تغییر نمی دهد

ایسنا: بنابر گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، فیلیپ جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که آمریکا به ایرانی‌ها برای شجاعت حضور در انتخابات تبریک می‌گوید.

وی ضمن تکرار ادعاهای پیشین دولت آمریکا در نبود شفافیت در انتخابات ایران گفت: مردم ایران مصمم بودند آینده خود را شکل دهند.

کارنی، گفت: امیدواریم رژیم ایران در برابر اراده ملت ایران سر فرو آورده و انتخاب‌های مسوولانه را داشته باشد که آینده‌ای بهتر را برای همه ایرانی‌ها بسازد.

وی در عین حال تاکید کرد که این انتخابات موضع دولت آمریکا را در برابر رژیم ایران تغییر نداده است.

وزیر امور خارجه آمریکا نیز شجاعت ملت ایران را تحسین کرد و افزود: روحانی در طول رقابت‌های انتخاباتی بارها متعهد به احیا و گسترش آزادی برای همه ایرانی‌ها شد. در ماه‌های پیش رو او فرصت دارد به وعده‌هایش در برابر ملت ایران عمل کند.

جان کری با انتشار بیانیه ای شهامت ایرانیان را که به گفته وی، با وجود فضای بشدت کنترل شده به پای صندوق های رای رفتند، ستود.

وزیر خارجه آمریکا در این بیانیه خواستار پایبندی روحانی به قول خود مبنی بر بسط و توسعه آزادی برای مردم ایران شد و افزود که آمریکا همچنان نگران فقدان شفافیت در روند انتخابات و تلاش‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در سانسور رسانه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها و ‌اینترنت است.

یکشنبه، 26 خرداد ماه 1392 برابر با 2013-06-16 ساعت 08:06
خبر بعدی : جوانان معترض در تهران: زندانی سیاسی آزاد باید گردد
خبر قبلی : جانی ای دیگر به دربانی رسید ! - م.سحر


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -