شعله ور شدن دوباره اختلاف احمدی نژاد و رفسنجانی

تهران- شبكه ايران، دوهفته قبل سخنراني دكتر عبدالرضا داوري در جمع حاميان مهندس مشايي را منتشر كرد كه وي در جريان آن ضمن پيش بيني شكست سعيد جليلي، كمترين هزينه حذف مهندس مشايي از انتخابات را بازگشت جريان حامي هاشمي رفسنجاني به قوه مجريه اعلام كرد. داوري در سخنان خود پيش بيني كرده بود كه حسن روحاني به احتمال زياد در همان دور اول پيروز خواهد شد.

به گزارش ايرنا اين مطلب بخشي از گزارش شبكه ايران با عنوان بازخواني / دكتر داوري ۲ هفته قبل چه پيش بيني كرد؟ است كه به بازخواني سخنراني عبدالرضا داوري در جمع حاميان مهندس مشايي پرداخته است.

متن كامل اين گزارش به شرح ذيل است:
شبكه ايران / بر اساس نتايج اعلام شده توسط وزارت كشور، دكتر حسن روحاني با كسب بيش از ۵۰ درصد آراء پيشتاز انتخابات رياست جمهوري است. شبكه ايران، ۲ هفته قبل سخنراني دكتر عبدالرضا داوري در جمع حاميان مهندس مشايي را منتشر كرد. آقاي داوري در اين سخنراني ضمن پيش بيني شكست سعيد جليلي، كمترين هزينه حذف مهندس مشايي از انتخابات را بازگشت جريان حامي هاشمي رفسنجاني به قوه مجريه اعلام كرد. داوري در سخنان خود پيش بيني كرده بود كه حسن روحاني به احتمال زياد در همان دور اول پيروز خواهد شد. متن سخنان دو هفته قبل دكتر داوري در ادامه آمده است:

دكتر عبدالرضا داوري، مدير مسئول روزنامه شهروند و مسئول كميته رسانه دفتر هماهنگي ستادهاي مردمي مهندس مشايي، روز پنج شنبه در جمع گروهي از فعالان رسانه اي و وبلاگ نويسان حامي دولت ، ضمن تحليل آخرين وضعيت انتخابات رياست جمهوري ۲۴ خرداد گفت: حذف مهندس مشايي از گردونه رقابت انتخابات رياست جمهوري، فرصت بي بديلي در اختيار جريان هاشمي قرار داد تا پروژه «هاشمي ۲» را با محوريت حسن روحاني كليد بزنند.
به گزارش خورشيد، وي افزود: در پروژه «هاشمي ۲» از حسن روحاني خواسته شده ميان سختي معيشت مردم و سياست خارجي ارتباط برقرار كرده و انتخابات رياست جمهوري را به رفراندوم تغيير سياست خارجي تبديل كند تا بر موج برآمده از معادله «تحريم - تورم» سوار شده و كار انتخابات را در همان مرحله اول به پايان برد.
مدير مسئول روزنامه شهروند در ادامه اظهار داشت: پروژه «هاشمي ۲» طي چند روز آينده با حمايت هاشمي و خاتمي از حسن روحاني و انصراف محمدرضا عارف به نفع او در ازاي واگذاري منصب معاون اولي دولت بعدي ، وارد فاز جديدي خواهد شد.
وي افزود: البته اعلام رسمي الگوي «روحاني رييس جمهور-عارف معاون اول» و انصراف محمدرضا عارف به نفع حسن روحاني تا زمان بهره گيري عارف از حداكثر ظرفيت هاي تبليغاتي صدا و سيما به منظور هم افزايي با روحاني به تعويق مي افتد تا عارف بتواند سبد راي خود را به روحاني انتقال دهد.
عبدالرضا داوري گفت:در همين فاصله حسن روحاني مواضع راديكالتري اتخاذ مي كند تا بتواند با تصويرسازي از خود به عنوان نماد جانشيني «هاشمي-خاتمي» ، سبد راي هاشمي و خاتمي را به سبد راي خود انتقال دهد.
وي اظهار داشت: باتوجه به حذف هاشمي و مشايي و پيش بيني مشاركت انتخاباتي ۶۰ درصدي، حسن روحاني با يك راي متوسط ۱۴ تا ۱۵ ميليوني كه با حمايت تمام قد هاشمي و خاتمي از وي، برايش دور از دسترس نيست به راحتي و بدون مشكل، انتخابات را خواهد برد.
مدير مسئول روزنامه شهروند افزود: متاسفانه هيچ يك از كانديداهاي مقبول شوراي نگهبان ، توانايي مقابله با موج پروژه «هاشمي ۲» كه طي روزهاي آتي بلند مي شود را ندارند.
عبدالرضا داوري گفت:كمپين انتخاباتي سعيد جليلي با تحليلي غلط و بدون توجه به گذشت زماني ۸ ساله و فارغ از تحولات عميقي كه طي دو دوره رياست جمهوري اخير در محيط داخلي و خارجي كشورمان روي داده است ، تلاش دارد تا با تصوير سازي «احمدي نژاد ۸۴» از سعيد جليلي به رقابتهاي انتخاباتي وارد شود و همين بي توجهي به محيط واقعي رقابت ، پاشنه آشيل اين جريان خواهد بود.
وي افزود: «احمدي نژاد ۸۴» چهره اي مردمي خارج از مناسبات حقيقي قدرت بود كه توانست در برابر «هاشمي رفسنجاني» كه در آن زمان به عنوان نماد اقتدار در جامعه شناخته مي شد قرار گيرد و همين دوگانه مردم-اقتدار بود كه حماسه سوم تير ۸۴ را رقم زد.
مديرمسئول روزنامه شهروند در ادامه گفت:سعيد جليلي به هيچ عنوان نخواهد توانست دوقطبي ۸۴ را در برابر حسن روحاني ايجاد كند چون امروز مردم ايران نمي توانند سعيد جليلي را به دليل حضور در راس دبيرخانه شوراي عالي امنيت ملي و مسئول ارشد پرونده هاي امنيتي كشور، فردي خارج از مناسبات حقيقي قدرت بشناسند حال آن كه حسن روحاني ۸ سال از عرصه رسمي قدرت دور بوده و با رد صلاحيت هاشمي هم دور بودن او از قدرت باور پذيرتر شده است.
عبدالرضا داوري افزود: در واقع سعيد جليلي در موضع اقتدار و پاسخگويي ، به ويژه در موضوع تحريم ها قرار گرفته است، حال آن كه حسن روحاني در موضع مطالبه گري انتقادي ، خارج از ساختار رسمي قدرت قرار دارد.
وي گفت: به همين دليل اعتقاد دارم كمپين انتخاباتي سعيد جليلي، كاملا در پازل مطلوب پروژه «هاشمي ۲» قرار گرفته است ، چون به دليل جايگاه حاكميتي سعيد جليلي ، كمپين انتخاباتي او به جاي حركت به سمت سوم تير ۸۴ و ارائه بديل احمدي نژاد، به سمت دوم خرداد ۷۶ و ارائه بديل ناطق نوري حركت مي كند!
عبدالرضا داوري افزود:ساير كانديداهاي مورد تاييد شوراي نگهبان يعني قاليباف ، ولايتي ، رضايي و غرضي هم تضاد بنيادي با گفتارهاي انتخاباتي حسن روحاني ندارند با اين تفاوت كه حسن روحاني به دليل حمايت سياسي و لجستيك از سوي شبكه وسيع هاشمي رفسنجاني و ايفاي نقش «هاشمي ۲» در عرصه اي بدون رقيب جدي، دست برتر را در برابر همه آنان خواهد داشت.
مدير مسئول روزنامه شهروند اظهار داشت: تنها فردي كه مي توانست معادلات كنوني حاكم بر انتخابات را دگرگون كند و زمين بازي انتخابات را به جايي ديگر انتقال دهد ، مهندس اسفنديار رحيم مشايي بود كه با شعار ادامه راه احمدي نژاد گره خورد و جامعه چهره اي مظلوم ، مردمي و خارج از مناسبات رسمي قدرت از او مي شناخت كه با گفتماني فراگير ، تمام ظرفيتهاي مردمي هدفگذاري شده در پروژه «هاشمي ۲» را به سبد گفتمان انقلاب اسلامي باز مي گرداند.
عبدالرضا داوري افزود: تصوير اين هماني «احمدي نژاد-مشايي» چنان ظرفيت عظيمي را در عرصه انتخابات آزاد مي كرد كه پروژه «هاشمي ۲» در همان گام اول زمين گير مي شد و اكنون با حذف مهندس مشايي از انتخابات ، اين فرصت از دست رفته است .
وي گفت: با اين مقدمه اي كه عرض كردم معتقدم كمترين هزينه حذف مهندس مشايي بازگشت جريان هاشمي به راس دولت است كه با ادامه روند فعلي شك نكنيد حسن روحاني پيروز انتخابات در همان مرحله اول خواهد بود.
مديرمسئول روزنامه شهروند اظهار داشت:كساني كه طي ۲ سال اخير با منحرف خواندن حاميان دكتر احمدي نژاد و مهندس مشايي و اتهام زني هاي كذب و ناجوانمردانه ، زمينه حذف و ردصلاحيت مهندس مشايي را هموار كردند بايد بدانند كه با اقدامات خود زمينه بازگشت سازشكاران و تجديدنظرطلبان به راس قوه مجريه را مهيا كردند و موجبات عقب گرد نظام در دهه پيشرفت و عدالت را فراهم ساختند.
عبدالرضا داوري در پاسخ به سوالي كه در اين شرايط چه بايد كرد؟ گفت: واقعا چه كار مي توانيم بكنيم؟ امروز جريان حاميان دكتر احمدي نژاد و مهندس مشايي نه تنها از ميدان مسابقه اخراج شده اند و از روي سكوها بازي را تماشا مي كنند بلكه حتي يك بوق هم به دستشان نداده اند تا اين جريان از همان سكوها بتوانند بر روند مسابقه اثر گذار شوند!
وي افزود:در صحنه كنوني انتخابات و به دليل حذف مهندس مشايي و بازي غلط و شكست خورده كمپين انتخاباتي سعيد جليلي ، تنها راهبرد ما «مشاركت غير فعال» است . يعني در انتخابات شركت مي كنيم و راي مي دهيم اما به نفع هيچ يك از كانديداها فعاليت نخواهيم كرد ، چون معتقديم ظرفيت منحصربفرد جريان حاميان دكتر احمدي نژاد و مهندس مشايي نبايد در عرصه رقابت كنوني كه سرنوشت آن محتوم و قطعي است و بدون مهندس مشايي هم نمي توان اين سرنوشت را تغيير داد ، دچار فرسايش شود.
عبدالرضا داوري در پايان گفت: ما معتقديم ظرفيت جريان حاميان دكتر احمدي نژاد و مهندس مشايي بايد براي ماه هاي پس از انتخابات كه فصل دفاع واقعي از مردم و انقلاب و ولايت در برابر اقدامات تجديدنظرطلبان است حفظ شود تا بتوان با بهره گيري از ريشه هاي مردمي و وجهه ملي و جهاني دكتر احمدي نژاد و مهندس مشايي از آرمانهاي انقلاب و مطالبات مردم دفاع نمود.

شنبه، 25 خرداد ماه 1392 برابر با 2013-06-15 ساعت 13:06
خبر بعدی : منابع درونی رژیم: احتمال دستکاری آرا و تقلب بزرگ
خبر قبلی : تلاش جانیان حاکم برای مصادره پیام مردم بسود نظام


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -