ترکيه؛ حقيقت شيوه حکومتداری اخوان المسلمين

روزنامه الوطن نوشت تظاهرات اخیر ترکیه حقیقت شیوه حکومتداری گروه اخوان المسلمین را فاش کرد.

این روزنامه چاپ کویت در شماره امروز خود در مقاله ای درباره اعتراضات ترکیه نوشت: فاش شدن چهره واقعی گروه اخوان المسلمین در کشورهای بهار عربی، تنها بهره ای است که مردم این کشورها از تحولات اخیر ترکیه به دست آوردند زیرا این گروه اگر انقلاب به نفعشان باشد از انقلابیون حمایت می کند ، اما اگر گروهی به دنبال آزادی باشد با حملات شدید اخوان المسلمین رو به رو خواهد شد. اعضای گروه اخوان المسلمین در حالیکه ادعا می کنند خواهان آزادی و دموکراسی هستند، اما در حقیقت این یک بهانه است تا انقلابهای ملتها را بربایند.

چنگیز اکتار تحلیلگر سیاسی ترکیه در این باره گفت سیاست اردوغان مبنی بر «جلب توجه مردم به کالاهای مصرفی تا ساکت شوند» حدی دارد، زیرا مردم نیز آزادی می خواهند.

نویسنده این مقاله با اشاره به انتقاد طرفداران دولت اردوغان از معترضان در میدان تقسیم،‌ تصریح کرد: پلیس ترکیه برای متفرق کردن معترضان به خشونت متوسل شده است. در همین حال، دولت ترکیه با درخواست معترضان برای برگزاری انتخابات زودهنگام و برکناری فرمانده نیروهای پلیس مخالفت کرد و نخست وزیر این کشور تظاهرکنندگان را اراذل و اوباش نامید. به نظر می رسد شیوه حکومتداری گروه اخوان المسلمین در مصر و ترکیه یکی است. آنان به صدای مخالفان گوش نمی دهند و این مسئله به تشدید اعتراضات مردمی منجر خواهد شد.

شنبه، 25 خرداد ماه 1392 برابر با 2013-06-15 ساعت 12:06
خبر بعدی : خودداری معترضان ترکيه از ترک پارک استانبول
خبر قبلی : برابری برگ سبز چای با خاک سياه


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -