رای خامنه‌ای مشخص شد؛ فاصله نظر وی با مردم

وبلاگ 1ironi.wordpress.com

تنها سه ساعت پس از پایان انتخابات ۹۲، باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از عفت‌منش اعلام کرد که شمارش آرای صندوق ۱۱۰ واقع در حسینیه آیت‌الله خمینی به پایان رسیده و بر اساس همین خبر، رای جلیلی و قالی‌باف با اختلاف بسیار زیادی (نزدیک به ۱۰ برابر)، بیش‌تر از رای سایر نامزدها بود. تا به این روز سابقه نداشته است که رای‌ها به تفکیک صندوق‌ها اعلام شود و از آن جایی هم که این خبر بعد از ۱۵ دقیقه از روی این وب‌سایت حذف شد، می‌توان به صحیح بودن این خبر شک کرد ولی باز من معتقدم این خبر نمی‌توانست دروغ باشد و اگر اطلاعات به دست آمده صحیح نمی‌بود، هرگز در این وب‌سایت منتشر نمی‌شد۱.

اگر فرض صحیح بودن این خبر را بپذیریم، آن وقت می‌توان با برخی اشارات، رای رهبر جمهوری اسلامی و نزدیکان وی را حدس زد. صندوق ۱۱۰، صندوقی است که در حسینیه آیت‌الله خمینی بوده و بنا بر گفته خبرگزاری‌های حکومتی مانند فارس‌نیوز، علی خامنه‌ای و نزدیکان به وی در دوره‌های اخیر رای خود را به آن انداخته‌اند. از همین پیش‌فرض و تفاوت بسیار بین رای‌های جلیلی و قالی‌باف با سایر نامزدها در این صندوق، می‌توان جهت‌گیری رای‌های بیت خامنه‌ای و در نهایت رای خود وی را با خطای جزیی حدس زد. می‌توان به جرات گفت رای علی‌خامنه‌ای و نزدیکان به وی به خصوص آن‌که بسیاری از طرف‌داران نظام به جلیلی رای داده‌اند، نزدیک به جلیلی و یا قالی‌باف بوده است.

از طرفی، شمارش رای‌ها تا به این لحظه نشان می‌دهد حسن روحانی، بیش از ۵۰ درصد رای‌های شمارش‌شده را کسب کرده و اختلاف رای‌های شمارش‌شده مردم با صندوق ۱۱۰ بیان‌گر شکاف بسیار زیاد بین نظر علی خامنه‌ای و مردم باشد. من رای‌های مردم به روحانی را نشانه‌ای برای رای مردم به حکومت نمی‌دانم. رای‌های روحانی به این معنی است که مردم حتی در بدترین شرایط به دنبال مخالفت با نظر خامنه‌ای و جمهوری اسلامی بوده و نه به نزدیک‌ترین فرد به خود بلکه به دورترین فرد به راس حکومت رای می‌دهند.

۱- همان‌طور که در بالا اشاره شد، پذیرش این‌که این خبر واقعیت ندارد منطقی نیست. باشگاه خبرنگاران جوان و یا هر رسانه وابسته به حکومت در چنین شرایطی بدون داشتن اطلاعات موثق و کافی، خبررسانی نمی‌کند. بنابراین شکی در پذیرفتن خبر وب‌سایت باشگاه خبرنگاران جوان نبوده و علت پاک شده خبر پس از چند دقیقه نیز احتمال مشخص شدن رای علی خامنه‌ای بوده است.

شنبه، 25 خرداد ماه 1392 برابر با 2013-06-15 ساعت 12:06
خبر بعدی : عکس؛ چفیه‌ خامنه ای برای فردی با ریش طالبانی
خبر قبلی : جشن زود هنگام و گرو کشی حکومت از صندوقها


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -