انتخابات؛ درخواست رژیم از 200 خبرنگار خارجی

به گزارش باشگاه خبرنگاران ، سرپرست اداره کل رسانه‌های خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه تعداد خبرنگار خارجی جهت پوشش خبری یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری وارد ایران شد‌ه‌اند، گفت: تا بامداد صبح پنجشنبه 23 خرداد ماه،‌ 200 خبرنگار از خارج وارد شده‌اند که از 85 رسانه و 27 کشور هستند.

محمدناصر حقیقت در ادامه گفت: امیدواریم خبرنگاران رسانه‌های خارجی که پا به پای رسانه‌های داخلی اقدام به پوشش این حماسه سیاسی می‌کنند واقعیت‌های حضور مردم در پای صندوق‌های رای را برای مردم کشورشان و افکارعمومی در سراسر جهان به درستی مخابره کنند.


محدودیت برای خبرنگاران؛ انتخاباتی سانسور شده

گزارش‌گران بدون مرز تشدید سانسور در رسانه‌ها و سرکوب روزنامه‌نگاران ایرانی و ایجاد محدودیت برای خبرنگاران خارجی در ایران را محکوم می‌کند.

دو روز پیش از برگزاری انتخابات ٢٤ خرداد، رژیم تهران همچنان از دادن روادید به اکثریت بزرگی از رسانه‌های خارجی خوداری می‌کند.مقامات ایران به درخواست بسیاری از رسانه‌ها پاسخ منفی داده‌اند. در تاریخ ٢٠ خرداد علی آهنی سفیر جمهوری اسلامی ایران در گفت و گویی با رادیو فرانس کلتور فرانسه، با تائید بررسی دقیق درخواست‌های روادید، اعلام کرد که « نزدیک به ١٠٠٠ درخواست دریافت کرده‌ایم که در حال بررسی آن‌ها هستیم، در فرانسه ١٠٠ درخواست داشتیم که به سی درخواست پاسخ مثبت دادیم.»

بنا بر اطلاعات جمع‌آوری شده از سوی گزارش‌گران بدون مرز،از رفت و آمد آزاد خبرنگاران خارجی در ایران جلوگیری می‌شود، پوشش خبری متینگ‌های نامزدهای حمایت شده از سوی اصلاح‌طلبان و یا دیدار با مخالفان نظام و خانواده‌های زندانیان سیاسی برای برخی از خبرنگاران ممنوع شده است. خبرنگار یکی از رسانه‌های جهانی که خواهان پنهان ماندن هویت‌اش بود، در این باره به گزارش‌گران بدون مرز گفت « برای هر جا به جایی باید از وزارت فرهنگ و ارشاد مجوز بگیریم و این به معنای آن است که به آن‌ها بگوییم با چه کسی و در کجا و در چه زمانی دیدار داریم. ضمن آنکه برخی از مترجمان تحمیل شده از سوی حکومت عملاً نقش مراقب را دارند.»

پنجشنبه، 23 خرداد ماه 1392 برابر با 2013-06-13 ساعت 14:06
خبر بعدی : نمایش انتخابات؛ هشدار شورای نگهبان به روحانی
خبر قبلی : ویدئوکلیپ؛ بیاد ندا و همه جان باختگان راه آزادی


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -