انتخابات؛ حضور تحریمی ها در خیابانهای تهران

گزارش خبرنگار ما از تهران: در مقایسه با روزهای منتهی به انتخابات در سال 88 امسال به طور مشخص عدم استقبال مردم از تبلیغات انتخاباتی کاملا مشهود است. استقرار نیروهای پلیس و لباس شخصی‌ها در بسیاری از نقاط تهران حکایت از فضای امنیتی این شهر پیش از انتخابات دارد.

طرفداران روحانی در چهارراه ولیعصر

دسته‌ای حدود هزار نفر با پرچم های بنفش با تصاویری از حسن روحانی از چهار راه ولیعصر به سمت میدان ولیعصر در حرکت بودند، آنها با شعار یار دبستانی و «سلام بر هاشمی، درود بر خاتمی» حمایت خود از حسن روحانی را اعلام می کردند، در اطراف این جوانان چندین لباس شخصی با بی سیم در حرکت بودند و لحظه لحظه رفتار آنها را گزارش می دادند. این گروه زمانی به تقاطع ولیعصر-طالقانی رسید که هواداران قالیباف در میدان فلسطین حاضر بودند، برخورد لفظی آنها با یکدیگر نیروهای امنیتی را به این محل کشاند و در نهایت هواداران روحانی مسیر خود را به سمت فرعی‌های غربی خیابان منحرف کردند.

سعید جلیلی در ورزشگاه حیدرنیا

در خیابان حافظ وزرشگاه حیدرنیا طرفداران سعید جلیلی حضور داشتند. بین سه تا چهار هزار نفر که همگی آنان بسیجی بودند با چفیه و عکس هایی از علی خامنه‌ای و پرچم های حزب الله در دست داشتند. زمین چمن ورزشگاه به دو قسمت زنانه و مردانه تقسیم شده بود. به علت ترافیک سنگین خیابان های منطقه جلیلی سوار بر روی یک موتور سیکلت به همراه اسکورتی از دهها موتور سیکلت سنگین دیگر وارد ورزشگاه شد. حاضرین فریاد می زدند: «پیرو سید علی ام؛ یار سعید جلیلی ام»

میتینگ قالیباف در میدان کاخ (فلسطین)

میتینگ تبلیغاتی باقر قالیباف در میدان کاخ (فلسطین برگزار شد) حدود دو تا سه هزار نفر از هواداران او با پرچم ها و مچ بندهای زرد رنگ در این محل حاضر بودند. حجم بالای پوسترها و بنرهای تبلیغاتی از ویژگی تبلیغات قالیباف بود. در بین جمعیت هم گروههایی با ظاهر بسیجی و هم جوانانی با لباس ها و آرایش مد روز حضور داشتند. طرفداران قالیباف خود را پیروز مطلق انتخابات می دانستند. همچنین در بسیاری از خیابانهای تهران دکه‌هایی ایجاد شده که به نام قالیباف در آن شیرینی و شربت توزیع می شود. در حین سخنرانی قالیباف طرفدارانش شعار می‌دادند: «امیرکبیر تهران، برس به داد ایران»

تلاش تحریمی‌ها برای دفاع از رای ندادن

از نکات برجسته امروز حضور جوانانی بودند که با پذیرش خطر دستگیری حد فاصل دانشگاه تهران میدان انقلاب در دسته‌های کوچک با وجود فضای امنیتی علنی از مردم می‌خواستند تا از رای دادن منصرف شوند. آنها به خصوص به هواداران روحانی می‌گفتند: «رای دادن شما یعنی آب به آسیاب نظام ریختن»

چهارشنبه، 22 خرداد ماه 1392، 10:58 بعدازظهر برابر با 2013-06-12 ساعت 20:06
خبر بعدی : فیلم؛ همنوايی روحانی با جنتی علیه معترضان 88
خبر قبلی : حاضر نیستم در جشن دیکتاتورها شرکت کنم


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -