انتخابات؛ نویسنده و پژوهشگر: فرهنگ ما در کماست

نگاه به مناظرات بین کاندیداهای ریاست‌جمهوری نشان می‌دهد که بحث فرهنگ و مقولات فرهنگی برای آنان اولویتی ندارد.

این نویسنده و پژوهشگر در گفت‌وگو با ایسنا، عنوان کرد: واقعیت آن است که فرهنگ ما در کماست و این مشکل به دلیل شرایط اقتصادی و تحریم‌ها شکل گرفته است.

او افزود: فرهنگ برای هیچ‌یک از این آقایان جدی نبود، در حالی‌که ایران بدون فرهنگ اساسا ایران نیست و ما اگر فرهنگ نداشته باشیم، با بسیاری از کشورها فرقی نداریم.

فیضی اظهار کرد: ایران فرهنگی در این مناظرات جایی ندارد، چه رسد به آن‌که بخواهد اولویتی هم داشته باشد. چند سال پیش بنایی در مملکت ما گذاشته شد که فرهنگ به واسطه آن در حاشیه قرار گرفت، در حالی که فرهنگ چیزی نیست جز اندیشه‌، خلاقیت‌ و تفکر‌؛ پس مراد از آن صرفا بحث نشر نیست.

او در عین حال گفت: آقایان بهتر است فرهنگ را ول کنند و بروند دنبال کارشان. برخی از سیاست‌مداران مدام از فرهنگ و خدمت به آن صحبت می‌کنند، در حالی که شاید اصلا فرهنگ را نمی‌شناسند. یکی می‌گفت من مجوز روزنامه بدهم که چه شود! سر از جگرکی درآورد! این جمله نشان می‌دهد که این دوست ما اصلا نمی‌داند که روزنامه،‌ روزنامه است و کاربرد آن تنها یک روز است، پس ناخودآگاه این اتفاق برای او حاصل خواهد شود. به نظر من بهتر است فرهنگ را به حال خود بگذاریم تا خود راهش را پیدا کند.

چهارشنبه، 22 خرداد ماه 1392 برابر با 2013-06-12 ساعت 09:06
خبر بعدی : 60 ميليارد دلار سود حاصل از سهميه‌بندی بنزين چه شد؟
خبر قبلی : ماجرای پیامکهایی که رهبری نسبت به آن هشدار داده بود


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -