تلاش معترضان مصری برای سرنگونی مرسی

یک جنبش فزاینده در مصر برای سرنگون کردن دولت محمد مرسی رئیس جمهور اسلامگرای این کشور تلاش می کند.

به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، رضا سیاح خبرنگار این شبکه در گزارشی گفت فعالان عضو این جنبش اکنون در خیابان های شهرهای مصر حضور دارند و برای جمع آوری امضا از مردم علیه محمد مرسی تلاش می کنند. آنها می خواهند با جلب حمایت مردم مصر محمد مرسی را از قدرت برکنار کنند.

فعالان این جنبش فرمهایی را موسوم به «شورش یا نافرمانی» میان مردم مصر توزیع می کنند و از مردم می خواهند این فرم ها را علیه مرسی و هواداران اسلامگرای وی امضا کنند.

فعالان این جنبش مخالف قصد دارند تا سی ام ماه ژوئن دست کم پانزده میلیون امضا از افراد حداقل شانزده سال با کد ملی جمع آوری کنند.

محمد مرسی با سیزده میلیون رای در انتخابات ریاست جمهوری مصر به پیروزی رسیده بود و سی ام ژوئن امسال نخستین سالروز ریاست جمهوری مرسی است .

سازمان دهندگان این جنبش مخالف مرسی می گویند به هیچ حزب سیاسی وابستگی ندارند. تاکنون این جنبش اعتراضی هشت میلیون اسم را در عریضه های خود ثبت کرده است.

امضا کنندگان این شکایت نامه می گویند مرسی انقلاب سال 2011 آنها را دزیده است و در این مدت صداهای لیبرال و میانه روها را نادیده گرفته و به بهبود اقتصاد این کشور نیز کمکی نکرده است.

میرال برینجی یکی از فعالان مخالف دولت مصر می گوید ما به دولت مرسی اعتماد نداریم

عزام مصطفی از فعالان مخالف مرسی می گوید مرسی مشروعیت خود را از دست داده است و هیچکس در مصر از وی حمایت نمی کند.

مگدی البی دیگر جوان مخالف دولت مصر می گوید ما رئیس جمهوری می خواهیم که به خواسته های ما توجه و برای ما کار کند اما مرسی برای ما کار نمی کند بلکه وی برای گروه اخوان المسلیمن کار می کند.

سازمان دهندگان این برنامه می گویند قصد دارند در سی ام ژوئن شکایت نامه خود را با امضاهای جمع آوری شده به دفتر دادستان کل مصر تحویل دهند و درخواست بر گزاری زودهنگام انتخابات را مطرح کنند.

پایان حکومت اخوان المسلمین نزدیک است

«عمرو موسی» رئیس حزب کنگره مصر در اظهاراتی تاکید کرد: نظام حاکم در برابر مشکلات و بحران های مصر ناتوان مانده است و قادر به برنامه ریزی و ایجاد راهکارهای طولانی مدت برای پاسخ گویی به خواسته های ملت مصر، تحقق توسعه و رفع مشکلات و نقص خدمات نیست.

به گزارش روزنامه «الدستور» مصر، موسی گفت: دیدار من با مهندس خیرت لشاطر نایب رئیس جماعت اخوان المسلمین، آخرین پیام به نظام این کشور بود مبنی بر اینکه پذیرش اوضاع کنونی ممکن نیست و تنها راه حل، برگزاری انتخابات ریاست جمهوری زودهنگام است.

وی افزود: هیچ توافقی بین مخالفان و نظام حاکم بر سر روش اداره کشور وجود ندارد.

رئیس حزب کنگره مصر خاطرنشان کرد: روز سی ام آینده روز پایان حکومت اخوان المسلمین خواهد بود و تظاهراتی سیاسی با حضور تمامی نیروها و جنبش های مردمی برای بیان درخواست خود مبنی بر برگزاری انتخابات ریاست جمهوری زودهنگام برگزار خواهیم کرد.

این مخالف مصری افزود: دولت در مرحله بسیار دشواری به سر می برد و نمی توان تداوم اوضاع کنونی را پذیرفت؛ تمامی ارکان دولت دارای مشکلات بوده و اوضاع اسف بار است.

عمر موسی تاکید کرد: کمپین «تمرد» یک جنبش سیاسی- دموکرات است که خواهان برگزاری انتخابات زودهنگام است ما همه از این کمپین حمایت می کنیم و اعلام می کنیم که قانون اساسی کنونی مصر باطل است و نیاز به اصلاحات بنیادین دارد.

شنبه، 18 خرداد ماه 1392 برابر با 2013-06-08 ساعت 14:06
خبر بعدی : آلمان: دولت ترکیه به حقوق مردم احترام بگذارد
خبر قبلی : اعتراض فعالان رسانه‌ای به فیلترینگ سایت‌های خبری


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -