حدادعادل: بايد برای مردم خط قرمز تعيين کنيم

خبرگزاري آريا-حدادعادل کانديداي انتخابات رياست‌جمهوري گفت:ما بايد خط قرمزي براي مردم خود تعيين کنيم و به آن‌ها خودآگاهي بدهيم.
به گزارش خبرگزاري آريا، غلامعلي حدادعادل در نشست مشترک جمعيت ايثارگران و رهپويان انقلاب اسلامي با تبريک ايام مبعث و اين‌که «اميدواريم برکت اين مبعث نصيب مردم ما هم شود» افزود: کمتر امري است مانند انتخابات که اين‌چنين ملي باشد که آحاد مردم براي سرنوشت خود آزادانه تصميم مي‌گيرند، اين معناي واقعي يک دولت سياسي و اجتماعي است.
وي ادامه داد: من شعار دولت آينده خود را شعار «تقوا و تدبير» انتخاب کردم. تقوا و تدبير هم در مرحله انتخابات بايد رعايت شود و هم بعد از انتخابات. کسي که در مرحله انتخابات نشان بدهد تقوا دارد علامتي براي او به حساب مي‌آيد و مي‌توانيم بگوييم او بعد از انتخابات هم تقواي خود را حفظ مي‌کند.
وي خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبري در 14 خرداد امسال در مرقد مطهر امام راحل نکاتي را مطرح کردند که براي نامزدها ملاک و معيار خوبي است. نامزدها بايد طوري حرف بزنند که آرا را جلب کنند، ولي جلب اين آرا به چه قيمت و ترتيبي بايد باشد. آيا اين درست است که ما از هر موضوعي که مي‌خواهيم حرف بزنيم انتقادي باشد و طوري صحبت کنيم که گويي هيچ حسني در کشور ما وجود ندارد و همه چيز را سياه جلوه دهيم و هر موضوعي را به اقتصاد ارتباط بدهيم؟ فضاي را به گونه‌اي امنيتي کنيم که گويا هيچ کس در کشور جرات نفس کشيدن ندارد؟ سوال اين است که آيا براي برانگيختن احساسات مردم اين حق را داريم که تهمت‌ها و حرف‌هاي دشمنان را بر زبان جاري کنيم و هر طوري که آن‌ها مي‌خواهند ما رفتار کنيم؟ آمريکا ميل دارد اين‌طور وانمود کند که در فشار اقتصادي ايران موفق شده است ولي ما معتقديم آن‌ها به يک دهم آن چيزي هم که مي‌خواستند نرسيدند.
اين کانديداي انتخابات رياست‌جمهوري تاکيد کرد: بعد از تمام آزمايش‌ها و بعد از به راه انداختن هشت سال جنگ تحميلي حال به سراغ تحريم رفته‌اند، ممکن است بخواهند هشت سال هم جنگ اقتصادي را در پيش بگيرند و ما بايد نشان بدهيم همان‌گونه که در جنگ هشت سال ايستاده‌ايم با اقتصاد مقاومتي هم مقابل آن‌ها مي‌ايستيم و کشور را حفظ مي‌کنيم و راهي غير از اين نداريم.
وي ادامه داد: دشمن روزي حاضر مي‌شود سر ميز مذاکره با ما بنشيند و ديپلماسي را رعايت کند که مطمئن شود ملت ما با فشار اقتصادي عقب‌نشيني نمي‌کند و جز اين راهي نداريم. دولت بايد مديريت کند ملت هم آماده همکاري باشد و تجربه جنگ هشت ساله نشان مي‌دهد که ملت ما همواره آماده همکاري است.
وي خاطرنشان کرد: همان‌گونه که در جنگ تحميلي، ملت نشان داد که پشت دولت مي‌ايستد در جنگ اقتصادي هم بايد پشت دولت باشد. دولت بايد کشور را سازماندهي کند. در تبليغات انتخاباتي نبايد طوري وانمود کنيم که تمام دستاوردهاي 34 ساله انقلاب ناديده گرفته شود و کشور را خلاصه کنيم در فشار ا قتصادي که از اين فشار اقتصادي يک سال هم نگذشته است، اين جفا به انقلاب است.
اين کانديداي انتخابات رياست‌جمهوري تاکيد کرد: نبايد کل پيشرفت‌هاي علمي، عمراني، آباداني، ارتقاي سطح زندگي مردم، مسائل آموزشي و امثال اين‌ها را ناديده بگيريم و براي راي آوردن انقلاب را خلاصه کنيم در مشکل اقتصادي و طوري وانمود کنيم که کليد آن در دست من است و بعد از چند ماه مي‌توانيم اين مشکل را درست کنيم، من چنين اعتقادي ندارم. انقلاب بزرگ‌تر از آن است که در اقتصاد حل شود.
حدادعادل با بيان اين‌که «اقتصاد جزء اصلي اصول دولت من است و هيچگاه اقتصاد را در کشور ناديده نمي‌گيرم. معتقدم اگر تقوا و تدبير باشد تمام مشکلات حل مي‌شود.» افزود: ما براي حل مشکل اقتصادي بايد سبک زندگي خود را عوض کنيم، ما نمي‌توانيم به شيوه‌اي که غرب ديکته مي‌کند زندگي کنيم و در عين حال ايستادگي اقتصادي هم داشته باشيم. بارها در بي‌بي‌سي و صداي آمريکا و يا ماهواره‌ها ديده‌ايم که ميزگرد مي‌گذارند تا چگونه ايران در فشار قرار دهند، ما نبايد به زندگي غربي وابسته شويم که بخواهيم دست نياز به سوي آن‌ها دراز کنيم و آن‌ها هم از اين نياز استفاده کرده و به ما فشار اقتصادي بياورند.
وي تاکيد کرد: ما بايد خط قرمزي براي مردم خود تعيين کنيم و به آن‌ها خودآگاهي بدهيم. در کوچک‌ترين تصميم اقتصادي که در منزل داريم کل کشور را در نظر بگيريم و دو اصل اقتصادي را همواره رعايت کنيم. اين‌که کوچک‌ترين خريد ما هم نبايد از بيگانگان باشد که ما محتاج آن‌ها شويم. بايد نيازهاي خود را کم و خط قرمزها را رعايت کنيم.
وي در پايان گفت: ما با اروپا جنگ داريم و آن هم جنگ اقتصادي است که يک جنگ خاموش است. نبايد اين واقعيت را فراموش کنيم که اقتصاد ما با لبخند با بيگانگان حل نمي‌شود و اين را بايد در تبليغات و اداره کشور مهم بدانيم که لازمه حل مسائل اقتصادي، تقوا و تدبير است.

آدينه، 17 خرداد ماه 1392 برابر با 2013-06-07 ساعت 10:06
خبر بعدی : حمله سايت احمد توكلی به محسن رضايی
خبر قبلی : سالگرد روز شوم 15 خرداد - اسماعيل نوری علا


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -