اعتراضات ضد دولتی ترکیه؛ اوردوغان بر مواضع خود پافشاری کرد

به گزارش خبرگزاری فرانسه از تونس، رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه امروز گفت، دولت وی به رغم تظاهرات گسترده روزهای اخیر، طرح جنجالی تخریب پارکی را در مرکز استانبول ادامه خواهد داد.

اردوغان که در تونس بسر می برد، در پاسخ به سئوالی درباره ناآرامی های اخیر ترکیه ادعا کرد، کسانی که دست به چنین اقداماتی می زنند دغدغه محیط زیست ندارند. حتی برخی از آنها فعالیتهای تروریستی داشته اند.

وی گفت، چندین شهروند خارجی نیز بازداشت شده اند.

نخست وزیر ترکیه که به نظر می رسد صدای اعتراضات روزهای اخیر را نشنیده است، گفت، میدان تقسیم را به گونه ای طراحی می کنیم تا مردم اوقات خوبی را در آنجا بگذرانند.

ناظران گفتند، دور تازه ای از درگيری‌ها در ترکيه پس از بازگشت اردوغان آغاز خواهد شد.

این در حالیست که اعتراضها علیه دولت اسلامگرای ترکیه در سراسر این کشور رو به روز ابعاد گسترده تری پیدا می کند.

به گزارش شبکه بین المللی تلویزیون فرانسه، گروههای سازماندهی شده هر روز به جمع معترضان افزوده می شوند.

علاوه بر گروههای چپگرا، اتحادیه های کارگری و احزاب لائیک، آموزگاران و دانشجویان و برخی گروههای مسلمان نیز به جمع معترضان پیوسته اند. شماری از معلمان نیز اعتصاب کرده اند.

یکی از معلمان گفت، ما به مدارس نمی رویم. ما سر کارمان نمی رویم بلکه به میدان تقسیم می آییم تا علیه دولت اعتراض کنیم. نخست وزیر باید برود.

اعتراضها علنا رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه را هدف قرار می دهد چرا که دولت اسلامگرای وی به سلب فزاینده آزادیها در این کشور متهم شده است.

یکی از معترضان گفت، ما طرفدار آزادی هستیم. ما اینجا آمده ایم تا از آزادی همگان دفاع کنیم و می خواهیم در برابر هر تلاشی برای تغییر سبک زندگی مان مقاومت کنیم.

گزارشگر فرانسوی در پایان گفت، آنچه پیشتر اعتراضهای پراکنده در دفاع از پارک بود اکنون به بحرانی عظیم تبدیل شده که ممکن است به درازا بکشد.

پنجشنبه، 16 خرداد ماه 1392، 5:31 بعدازظهر برابر با 2013-06-06 ساعت 15:06
خبر بعدی : ضرب و شتم مردم توسط اوباشان پاسدار قالیباف + عکس
خبر قبلی : سلاح شیمیايی و رژیم اسد؛ پاریس اسناد و شواهد را به واشنگتن داد


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -