تفرعن آقا بزرگ، کوچک ترها را نيز برداشته

آقاي روحاني بفرماييد نوشابه خانواده

بولتن نیوز: البته اين تفرعن آقاي ترکان چندان براي مخاطبين غريبه نيست، چرا که مردم هنوز رفتار آقايان نوبخت و مرعشي به عنوان نمايندگان هاشمي رفسنجاني در مناظره با آقايان خوشچهره و کلهر به عنوان نمايندگان احمدي نژاد را در انتخابات سال 84 از ياد نبرده اند و نيک مي دانند که تکنوکرات در قاموس آقابزرگ و اعوان و انصارش، برخلاف ترجمه آقاي روحاني صرفا به معناي متخصص در امور نيست.

حتي پيش از اعلام عدم احراز صلاحيت هاشمي رفسنجاني، اين تحليل وجود داشت که وي در نهايت پيش از روز راي گيري با اعلام حمايت از حسن روحاني، عطاي حضور مستقيم در عرصه پرتلاطم انتخابات رياست جمهوري را به پرده نشيني و اعمال مديريت بر اين عرصه از پس پرده با پشتيباني از فردي که به هاشمي دوم شهره است، ترجيح خواهد داد.


به گزارش بولتن نیوز، مواضع حسن روحاني در ايام سپري شده از تبليغات رسمي و غير رسمي انتخابات يازدهمين دوره رياست جمهوري، در کنار مواضع و اعلام حمايت هاي نزديکان هاشمي رفسنجاني از اين کانديداي انتخابات، بيش از پيش، اين نظر را تقويت کرده بود که هاشمي رفسنجاني بالاخره به زودي از کانديداي مطلوب خود پرده برداري خواهد کرد، تا ديشب ... .
ديشب انتظارها به سر آمد و جناب سردار سازندگي بالاخره به طور رسمي از بديل خود پرده برداشت و مريد و مراد در مستند انتخاباتي نيم ساعته جناب کانديدا، براي هم سنگ تمام گذاشتند.
نزديک به يک سوم زمان فيلم انتخاباتي 30 دقيقه اي حسن روحاني يا مربوط به تعريف و تمجيدهاي هاشمي رفسنجاني از شاگرد و مريد خود بود، يا ثناگويي روحاني از هاشمي رفسنجاني.
نمايش مکرر عکس هاي روحاني در کنار هاشمي رفسنجاني در جبهه هاي جنگ تحميلي، نتيجه اش آن بود که در يکي از سکانس هاي اين فيلم لحظه اي از يکي از سخنراني هاي حسن روحاني به نمايش درآمد که وي مي گفت، کساني را کنار گذاشتند و به کساني تهمت زدند که قلب انسان آتش مي گيرد و بلافاصله تصوير هاشمي رفسنجاني در اتاق فرماندهي جنگ نشان داده شد که در حالي که حسن روحاني را در معيت خود داشت، فرمان آغاز يکي از حملات رزمندگان اسلام را صادر مي کرد، غافل از آنکه برادر روحاني "ملاک حال فعلي افراد است".


جناب روحاني در اين مستند از هر عاملي براي تاييد خود بهره گرفته بود و در حالي که بخش هايي مقطع از سخنان رهبر معظم انقلاب را براي اين منظور در فيلم انتخاباتي اش مورد استفاده قرار داده بود و آن بخش از سخنان ايشان را که به نام وي اشاره مي کردند، دو بار نيز در متن فيلم گنجانده بود، از آن سخنان رهبر معظم انقلاب که صراحتا عملکرد تيم تحت رياست حسن روحاني در دبيرخانه شورايعالي امنيت ملي براي مذاکرات هسته اي را "عقب نشيني" توصيف کرده و از آن انتقاد کرده بودند، هيچ سراغي نگرفته بود.
روحاني حتي تعريف و تمجيدهاي ساواک از خود را نيز در اين فيلم تبليغاتي مورد استفاده قرار داده بود و عنوان دکتراي خود پيش از پيروزي انقلاب اسلامي را با تاييد و تصريح عوامل ساواک به رخ کشيد.
زمان قابل توجهي از فيلم نيز به تعريف و تمجيدهاي هاشمي رفسنجاني و سيد محمد خاتمي از روحاني اختصاص داده شده بود که البته نه خيلي عجيب و نه غيرقابل انتظار بود.
هاشمي رفسنجاني در سخناني که در اين مستند پخش شد، تصريح داشت که حسن روحاني در پايان بخشيدن به جنگ نقش موثري داشت، اما هيچ اشاره اي به اين نکته نکرد و نداشت که امام راحل پذيرش پايان جنگ را به مثابه نوشيدن جام زهر تلخ و ناگوار توصيف کردند.
روحاني که در اين فيلم سعي کرده بود خود را پايه گذار شورايعالي امنيت ملي معرفي کند، کاملا سياسانه از اصلاح قانون اساسي چشم پوشيده بود، تا اينگونه به ذهن القا شود که من آنم که رستم بود پهلوان. وي در بخش ديگري از اين فيلم، در سخناني مسجع گونه ضمن اصرار و تاکيد بر اينکه چرخه سوخت هسته اي در دوره رياست وي تکميل شد، اما از آنجا که او و افراد تيمش، نه اهل پايکوبي بلکه اهل پايمردي بوده اند، اين مسئله را در بوق و کرنا نکرده اند، اظهار داشت که چرخش يک سانتريفيوژ بسيار زيباست، اما چرخش چرخ کارخانه ها و توليد بسيار زيباتر است.


روحاني ادامه داد که او دوست دارد که چرخ سانتريفيوژها بچرخد، اما نه به قيمت توقف چرخ کارخانه ها و اقتصاد کشور.
جناب روحاني اما باز هم بسيار زيرکانه اين مسئله را طرح کرد و البته به اين دو سوال پاسخ نداد که چگونه است که وي مشکلات اقتصادي کشور را همه ناشي از بي تدبيري هاي دولت و نه تاثير تحريم ها مي داند، اما اينجا که منفعت وي و احتمالا خوشآمد مخاطبانش اقتضا مي کند، مي گويد که چرخيدن چرخ سانتريفيوژها را به قيمت توقف يا حتي کند شدن گردش چرخ اقتصاد کشور نمي خواهد و از سوي ديگر به اين سوال نيز پاسخ نداد که همان جنگي را که وي و بزرگتر او مدعي هستند آنها اداره اش کرده اند و هزاران توطئه و اقدام خصمانه ديگر که سردمداران نظام سلطه و استکبار جهاني عليه کشورمان روا داشته اند هم، آيا ناشي از اصرار محمود احمدي نژاد بر گردش چرخ سانتريفيوژها به هر قيمتي بوده است، يا همان پايمردي بر اصول انقلاب اسلامي که آقاي روحاني هم مدعي آن شده است؟!
اما آخرين نکته اين مقال سخن و ادعايي بود که بخشي از آن از زبان خود روحاني بيان شد و بخش ديگري از آن از زبان اکبر ترکان که در اين فيلم به تعريف و تمجيد از روحاني پرداخته بود.
حسن روحاني در اين فيلم ادعا کرد که مي خواهد دولت راستگويان و صادقين را برپا کند و اکبر ترکان در جايي از اين فيلم گفت که کساني بر مصادر امور نشسته اند که در قواره اين مصادر نيستند و جايشان اينجا نيست.
ترکان گفت که به قول نظامي ها لازم است يک "بجاي خود" بدهيم تا همه در جاي خود قرار گيرند و لبخندي تلخ و متفرعنانه زد که يعني ما که بايد در مصادر مديريتي نظام قرار گيريم از جاي خود کنار گذاشته شده ايم و عده اي بي سر و پا، ميزهاي مديريت ما را اشغال کرده اند.
البته همين آقاي ترکان نيز کاش به اين سوال پاسخ مي داد که آيا مي توان سيد محمد غرضي را که امروز به عنوان يکي از کانديداهاي انتخابات يازدهمين دوره رياست جمهوري در صحنه حضور دارد و دو دوره وزير همان کسي بوده که بزرگ همه دوستان و ياران آقاي ترکان بوده و هست، طراز کساني قرار داد که بايد بر صندلي هاي مديريت کشور تکيه مي زده اند و عده اي خارجي جاي آنها را اشغال کرده اند؟
قصد بي احترامي به اين سيد بزرگوار را نداريم اما سخن گفتن، برنامه ها، ديسيپلين و سوابق آقاي غرضي را با وزراي دولت نهم و دهم مقايسه کنيد و بعد به ياد بياوريد که دوستان و ياران آقاي ترکان و روحاني زماني که وزراي دولت نهم معرفي شدند، حتي قيافه ايشان را نيز در مقايسه با وزراي دولت آقاي خودشان به تمسخر مي گرفتند.
البته اين تفرعن آقاي ترکان چندان براي مخاطبين غريبه نيست، چرا که مردم هنوز رفتار آقايان نوبخت و مرعشي به عنوان نمايندگان هاشمي رفسنجاني در مناظره با آقايان خوشچهره و کلهر به عنوان نمايندگان احمدي نژاد را در انتخابات سال 84 از ياد نبرده اند و نيک مي دانند که تکنوکرات در قاموس آقابزرگ و اعوان و انصارش، برخلاف ترجمه آقاي روحاني صرفا به معناي متخصص در امور نيست، بلکه همان است که آقاي ترکان گفت؛ يعني متخصص امور تنها ما هستيم و باقي عوام و رعيت.

پنجشنبه، 16 خرداد ماه 1392 برابر با 2013-06-06 ساعت 09:06
خبر بعدی : بیست زندانی سیاسی سنی در معرض خطر اعدام
خبر قبلی : طنز/ 20 سال بعد، محتوای مناظرات انتخاباتی


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -