می خواهند هر صدایی در حمایت از احمدی نژاد را ساکت کنند

ما همیشه تابع قانون بوده ایم و منتظر هستیم مطابق قانون و نه سلایق و دروغ پراکنی ها با ما برخورد شود. انتظار داریم کسانی که این برخوردهای حذفی را اعمال می کنند مقداری با وجدان خود خلوت کنند و منصفانه به اینگونه برخوردهای دوگانه نگاهی بیندازند.

شبکه ایران / طی روزهای اخیر سایتهای روشنایی، معیارنیوز، بهارنا، بهارآنلاین، برداشت نیوز، امتداد مهر، تفکر ایمانی، دولت بهار، وبلاگ حجت الاسلام والمسلمین شفیعی کیا و همچنین وبلاگ پر مخاطب و معروف آرمانشهر، فیلتر شده است. حامد فتاحی، نویسنده وبلاگ آرمانشهر است که حدود 10 سال دیدگاه هایش را در آن منتشر کرده و حالا برای بار دوم فیلتر شده است. فتاحی سال گذشته در مراسم روز خبرنگار، به فاصله چند روز از فیلترینگ وبلاگش در حضور رئیس جمهور به انتقاد از برخورد های سلیقه ای با حامیان احمدی نژاد پرداخت. خبرنگار شبکه ایران دیدگاه حامد فتاحی را درباره علت فیلترینگ وبلاگش جویا شده است.

شاهد بودیم سایت شما برای چندمین بار فیلتر شد، دلیل این فیلترینگ در آستانه انتخابات چه چیز به شما عنوان شده است؟
در مورد فیلتر شدن هیچ اخطاری به من داده نشده بود، در صورتی که طبق قانون قبل از اعمال فیلترینگ بایستی عنوان مطلبی که مجرمانه است با ذکر مصادیق آن به صورت اخطاریه به مدیر سایت ارسال شود تا مطلب تصحیح یا حذف گردد. ولی در مورد سایت بنده هیچ اخطاری ازسوی هیچ ارگانی ارسال نشد و حتی بنده نمی دانم از سوی کدام ارگان فیلترینگ انجام شده و کدام مطلب بنده عنوان مجرمانه داشته است. این رفتارها سلیقه ای است.
آیا این برخورد را ناشی از ضعیف بودن قوانین فیلترینگ می دانید؟
جدایی از ضعیف بودن یا نبودن قوانین باید گفت در مورد سایتهای دیگر حداقل اخطاریه ای به مدیران سایت ارسال می شود ولی متاسفانه همین قوانین موجود در مورد حامیان دولت اجرا نمی شوند. هدف آنها فقط فیلتر است و حتی دلیل فیلترینگ بعد از فیلتر نیز مشخص نمی شود در صورتی که قبل آن بایستی عنوان مجرمانه گزارش شود.
حدس خود شما برای دلیل فیلتر شدن چیست؟
بنده در سایت خود مطلب مجرمانه ای نداشته ام ولی همیشه به صورت غیر رسمی دلیل این فیلترها توهین به مقامات عنوان گردیده در صورتی که ما هر روز شاهد آن هستیم که در سایتهای پر بازدید خبری توهین های مستقیم به دومین مقام کشور صورت می گیرد ولی حتی به آنها اخطار هم داده نمی شود. معتقدم رفتار های دوگانه و سلیقه ای در برخورد با حامیان دولت مصداق بی اخلاقی است.
البته از آنجایی که در برخورد با حامیان دولت همیشه مو از ماست بیرون کشیده می شود شاید دلیل فیلتر، کامنت دانی سایت بوده است که باید بگویم این نیز بهانه ای واهی است چراکه بنده هیچ گاه نظرات مخالف آرمانهای نظام و انقلاب را تایید نمی کنم و این در حالی است که در کامنت دانی بسیاری از وبلاگ ها و سایت هایی که در جشنواره بصیرت حتی جایزه گرفته اند نظرات توهین به مقامات عالی رتبه نیز وجود داشته است.
هدف این اقدامات را چه می دانید؟

مسلما وقتی قانون حاکم نباشد هدف صحیحی هم در میان نیست. این فیلترینگ فقط به قصد بریده شدن صدای حامیان دولت در فضای مجازی و رسانه ای کشور است. قانون نباید یک طرفه اجرا شود. قانون نباید سلیقه ای باشد. دکتر احمدی ن‍‍‍‍‍‍‍‍‍زاد تنها رئیس جمهور در دنیاست که نه تلویزیون دارد، نه رادیو‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍ و در فضای مجازی نیز به نسبت سایرین کمترین سایت خبری را در اختیار دارد و این در حالی است که حتی در بولیوی برای رئیس جمهور تلویزیون شخصی وجود دارد. ولی در کشور ما نه تنها این امکانات برای رئیس جمهور وجود ندارد بلکه با بهانه های واهی به دنبال آن هستند هر صدایی در حمایت رئیس جمهور را ساکت کنند.
در چند روز اخیر به غیر از سایت شما 8سایت خبری دیگر نیز فیلتر شدند که همگی حامی گفتمان دکتر احمدی ن‍ژاد بودند. به نظر شما فیلتر شدن آنها هم در همین راستا بوده است؟
پس از فیلترینگ این سایتها در جواب اعتراض ها عنوان شد انتشار خبر شایعه رد صلاحیت ها دلیل فیلترینگ بوده است. در صورتی سایت های با سابقه و مخالف دولت این خبر را زودتر منتشر کرده بودند، به نظر من این حرف ها فقط بهانه است. برخورد یک طرفه با حامیان دولت غیر منطقی است.
یک حکایتی از ملانصر الدین نقل شده است که روزی برای سرکار گذاشتن مردم شایعه می کند در کوچه بغلی آش نذری می دهند. همه می روند تا اینکه خودش هم باورش می شود و کاسه به دست به دنبال مردم می رود! این حکایت امروز ماست.آنقدر تصور سوء در مورد احمدی ن‍ژاد و حامیان او در سایت ها و بولتنها القاء شده است که آنهایی که از آنها انتظار می رود این تصورات را باور نکنند نیز گویا آنها را باور کرده اند. آنقدر شایعه کردند دولت درصورت ردصلاحیت مشایی آشوب می کند که امروز برخی دیگر گویا باورشان شده است و شاید از روی دلسوزی برای کشور، می خواهند با بستن دهان حامیان دولت، جلوی آشوب ها را بگیرند. متاسفانه آنهایی که اینگونه رفتار می کنند نه احمدی نزاد را شناخته اند و نه حامیان او را.

انتظار شما در مورد این رفتارها چیست؟
ما همیشه تابع قانون بوده ایم و منتظر هستیم مطابق قانون و نه سلایق و دروغ پراکنی ها با ما برخورد شود. انتظار داریم این کسانی که این برخوردهای حذفی را اعمال می کنند مقداری با وجدان خود خلوت کنند و منصفانه به اینگونه برخوردهای دوگانه نگاهی بیندازند.

چهارشنبه، 15 خرداد ماه 1392 برابر با 2013-06-05 ساعت 13:06
خبر بعدی : قواعد انتخابات جمهوری اسلامی را رهبری مشخص می‌کند
خبر قبلی : نامزدها منصف باشند و کارهای انجام شده را انکار نکنند


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -