تولید در بوشهر و بسته بندی در روسیه

صنعت بسته بندی خرما کمتر مورد توجه قرار گرفته است و برخی از کشورهای اروپایی مانند روسیه خرما را به صورت فله ای خریده و در کشور خود بسته بندی می کنند.

رئیسی تولید کننده خرما در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت: استان بوشهر حجم بسیار بالایی از کل خرمای کشور را تولید می کند و از دشتستان می‌توان به عنوان بزرگترین قطب تولید خرمای استان بوشهر نام برد.

وی با اشاره به اهمیت بسته بندی در صنعت گفت: آنطور که باید به صنعت بسته بندی خرما توجه کافی نشده است و برخی از کشورهای اروپایی مانند روسیه خرمای ما را به صورت فله ای خریده و در کشور خود بسته بندی می‌کنند.

رئیسی تصریح کرد: علی رغم کیفیت خوب خرمای جنوب فرهنگ سازی مناسب برای شناخت انواع خرما در کشور صورت نگرفته است و در گام نخست خرما باید به عنوان یک غذا به مردم معرفی شود.

وی با اشاره به حضور دلال ها در این صنعت افزود: اگر شرایطی فراهم شود که محصول بدون واسطه از کشاورز خریداری شود و به کارخانه برسد برای کشاورزان سود بیشتری را به دنبال خواهد داشت.

این تولید کننده خرما عدم ثبات در بازار را از مشکلات تولید کنندگان عنوان کرد و گفت: عدم ثبات باعث بی ارزش شدن برنامه ریزیهای بلند مدت تولید کنندگان می شود.

وی از کشورهای عراق، کویت، هند، مالزی و روسیه را از وارد کنندگان خرما نام برد و نبود تضمین برای برگشت پول و طرف معامله معتبر را از مشکلات صادرکنندگان خرما عنوان کرد.

رئیسی در پایان خاطرنشان کرد: برداشت خرما در استان بوشهر از پایان مهرماه شروع می شود و در آبان ماه بسته بندی و در طول سال به فروش می رسد و با ارائه تسهیلات بیشتر از سوی دولت می تواند منبع درآمد اکثر خانواده های بوشهری باشد.

سه شنبه، 14 خرداد ماه 1392 برابر با 2013-06-04 ساعت 10:06
خبر بعدی : دیدار سرکرده حماس با شاه بحرین در منامه
خبر قبلی : سالگرد ارتحال امام؛ اس ام اس تکراری خمینی


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -