تائید دیدار نمایندگان طالبان با مقامات رژیم در تهران

گروه طالبان تایید کرده که نمایندگانش به ایران سفر کرده و در باره موضوعات مختلف با مقامات جمهوری اسلامی گفتگو کرده اند. دو روز پیش خبرگزاری فارس گزارش داده بود اعضای نمایندگی سیاسی طالبان با مقامات امنیتی جمهوری اسلامی ایران در تهران ملاقات کرده‌اند.

به گزارش بی بی سی فارسی، قاری محمد یوسف احمدی سخنگوی طالبان به خبرگزاری اسلامی افغان که مقرش در پاکستان است گفته نمایندگان دفتر سیاسی طالبان در قطر به ایران سفر کرده اند و گزارش خبرگزاری فارس صحت دارد.

آقای یوسف احمدی در ایمیلی تایید کرده که در دو روز گذشته نمایندگان دفتر سیاسی طالبان با مقامات ایرانی ملاقات کرده اند. او همچنین گفته گروهی از روحانیون طالبان هم بصورت جداگانه در کنفرانسی در تهران شرکت کرده اند.

این در حالیست که عباس عراقچی سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی دیروز (یکشنبه ۱۲ خرداد) گفت سفر یک هیات از دفتر سیاسی گروه طالبان افغانستان در قطر را به تهران تایید نمی‌کند.

گفته شده این سفر به دعوت جمهوری اسلامی صورت گرفته و سید طیب آغا، مولوی شهاب‌الدین دلاور و شیرمحمد عباس ستانکزی از اعضای کلیدی این گروه بوده‌اند که به نمایندگی از هیات سیاسی طالبان با مقام‌های امنیتی ایران گفتگو کرده اند.

این گزارشها این احتمال را تقویت کرده اند که جمهوری اسلامی قصد دارد در مذاکرات طالبان و حکومت افغانستان دخالت کند.

دوشنبه، 13 خرداد ماه 1392 برابر با 2013-06-03 ساعت 09:06
خبر بعدی : اعتراض مردم به کمبود نان در شهرهای ایران
خبر قبلی : ترکیه؛ نماینده پارلمان به پلیس دشنام داد


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -