تهدید مکرر هنرمند ممنوع الکار از سوی نیروهای امنیتی

کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی: مازیار گودرزوند، فعال مدنی و دانشجوی محروم از تحصیل که سال 90 و با پرونده سازی دستگاه امنیتی به سه سال حبس تعلیقی محکوم گردید، همچنان تحت فشار و تهدید نهادهای امنیتی قرار دارد.

به گزارش کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی، آقای گورزوند که در انتخابات پیشین ریاست جمهوری در سال 88، در ستاد انتخاباتی مهندس موسوی در شهر رشت فعالیت داشته است، علیرغم تمامی برخوردهای قضایی صورت گرفته طی سالیان اخیر که منجر به محرومیت از تحصیل و لغو مجوز فعالیت های هنری وی گردید، طی ماه های گذشته به کرات از سوی نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی مورد فشار و تهدیدات مختلف قرار گرفته است.

در همین رابطه، هفته گذشته نیز منزل این فعال مدنی در تهران که به علت فشارها و اذیت و آزارهای مداوم ناچار به نقل مکان از شهر محل اقامت خود گردیده است، در غیاب وی مورد بازرسی نیروهای اطلاعاتی و امنیتی قرار گرفت. این اقدام که بدون هیچ گونه اطلاع و یا اخطاریه قانونی، و بدون ضبط و توقیف اشیاء و لوازم وی صورت گرفته است، ظاهراً تنها به جهت ایجاد رعب و وحشت و اعمال فشار مضاعف بر این دانشجوی محروم از تحصیل بوده است و این در حالی است که طی سالیان اخیر آقای گودرزوند به علت محدودیت ها و تهدیدهای صورت گرفته فعالیت آنچنان سیاسی نداشته است.

طی هفته ها و ماه های گذشته نیز ماموران امنیتی ضمن تماس تلفنی چندباره با خانواده آقای گودرزوند خواستار حضور وی در اداره اطلاعات شده بودند که به علت عدم وجاهت قانونی ابلاغ تلفنی، وی از مراجعه به اداره اطلاعات شهر رشت خودداری کرده بود.

مازیار گودرزوند که پیشتر نیز بارها توسط دستگاه اطلاعاتی و امنیتی جمهوری اسلامی مورد بازداشت و اذیت و آزار قضایی قرار گرفته است، آخرین بار در آذر ماه سال 89 بازداشت و پس از تودیع قرار وثیقه یک میلیارد ریالی آزاد و نهایتاً از سوی شعبه 1 دادگاه انقلاب رشت به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی» و «ارتباط با دول متخاصم» به سه سال حبس تعلیقی و پرداخت بیست میلیون ریال جریمۀ نقدی، ضبط کامپیوتر و وسایل شخصی به نفع دولت محکوم می گردد. وی که تا پیش از بازداشت و محکومیت در رشته زبان انگلیسی اشتغال به تحصیل داشت، با فشار دستگاه امنیتی کشور ضمن اخراج از دانشگاه بطور مادام العمر از تحصیل در دانشگاه نیز محروم گردید.

وی که در دوره ریاست جمهوری سید محمد خاتمی، نشان درجه سه هنری کشور را از سوی شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور دریافت نمود، همزمان با آغاز دولت نهم در سال 84 با لغو مجوز آموزشگاه و نشر آثار از سوی دستگاه های ذیربط از هر نوع فعالیت رسمی در امور فرهنگی منع، و تا به امروز تنها از طریق تدریس خصوصی و فعالیت های فرهنگی و هنری غیررسمی به تامین زندگی خود پرداخته است.

دوشنبه، 13 خرداد ماه 1392 برابر با 2013-06-03 ساعت 08:06
خبر بعدی : وزارت خارجه اسد: ترکیه ناامن است، آنجا نروید
خبر قبلی : راز سرگشاده در سخنان درگوشی حسن روحانی


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -