دختران عروسکی در ویترین شرکت های خصوصی

یکی از اتفاقات تاسف برانگیزی که در سالهای گذشته گستردگی چشم گیری در کشور داشته ، استفاده ابزاری از دختران و زنان در شرکت های خصوصی است، به نحوی که مدتها است زیبایی و جلوه گری به عنوان مهم ترین فاکتور جذب نیرو در شرکت های خصوصی مطرح شده و در این میان نیروهای انتظامی جز در چند طرح ضربتی، مقابله چندانی با حضور بی بندبار دختران و زنان در محیط های کاری خصوصی نداشته اند.

به گزارش تهران پرس، یکی از اتفاقات تاسف برانگیزی که در سالهای گذشته گستردگی چشم گیری در کشور داشته ، استفاده ابزاری از دختران و زنان در شرکت های خصوصی است، به نحوی که مدتها است زیبایی و جلوه گری به عنوان مهم ترین فاکتور جذب نیرو در شرکت های خصوصی مطرح شده و در این میان نیروهای انتظامی جز در چند طرح ضربتی، مقابله چندانی با حضور بی بندبار دختران و زنان در محیط های کاری خصوصی نداشته اند.

آگهی هایی که عروسک دعوت می کنند

این روزها کافی است قسمت آگهی های استخدام روزنامه های کثیر الانتشار را باز کنید تا با موجی از فراخوان هایی روبرو شوید که با زبان های متفاوت می خواهند دختران و زنان جوان و خوش پوش و با روابط عمومی بالا را برای تصدی شغل مورد نظرشان دعوت کنند. مسئله روابط عمومی بالا، مدت ها است که به عنوان اصل جدا نشدنی آگهی های استخدام تبدیل شده است و این روزها اگر دختری می خواهد در یک شرکت خصوصی استخدام شود ابتدا باید از پس روابط عمومی بالایی که صاحبان کار طلب می کنند بر بیاید که این مسئله هیچ سنخیتی با وقار و متانت که اساس ذاتی زن ایرانی است، ندارد.

مصاحبه شونده ها انگار به عروسی می روند

اگر تا به حال به یکی از مصاحبه های استخدامی شرکت های خصوصی مراجعه کرده باشید احتملا این صحنه را دیده اید. تعدادی دختر و زن جوان که آنچنان لباس پوشیده و آرایش کرده اند که انگار به جای شرکت راهیه مراسم عروسی هستند ، آنها یکی پس از دیگری وارد اتاق مدیر عامل می شوند تا مدیرعامل از میان این خانم های رنگ و وارنگ یکی را برای تصدی شغلی که نیاز دارند انتخاب کند و در این میان اگر کسی با حجاب و ظاهری ساده حاضر شده باشد احتمالا از چنین شانسی بهره مند نمی شود.

نظارت بر حجاب و عفاف در شرکتهای خصوص شاید وقتی دیگر

رویکرد ابزاری به زنان در شرکت های خصوصی در حالی انجام می شود که به رغم برخی از طرح های ضربتی نیروی انتظامی علیه بد حجابی در محیط های کار، پیگیری این مشکل از سوی نیروی انتظامی تداوم پیدا نکرده است و این مشکل همواره در محیط های کاری کشور به چشم می خورد. در این میان با توجه به نقش مخرب دیدگاه ابزاری به زنان در محیط های کاری، این وظیفه مسئولان کشور است که بهبود این شرایط را در اولویت های کاری خود قرار دهند تا دیگر دختران و زنان جامعه ما به بهانه کار بدون رعایت ارزش هایی چون عفاف و حجاب در مراکز خصوص به کار گرفته نشوند و این گونه بنیان های خانواده در کشوری که آموزه های اسلامی مهم ترین شاخصه اش است، به تزلزل نیفتد.

متاسفانه امروزه بسیاری از سودجویان با سوء استفاده از چنین شرایطی بهره برداری های زیادی را از زنان در محیط کار انجام می دهند و برخی از زنان نیز تنها به دلیل نیاز مالی مجبور به تحمل شرایط هستند.

شنبه، 11 خرداد ماه 1392 برابر با 2013-06-01 ساعت 09:06
خبر بعدی : فیلم؛ شغل پدری کاندیداهای انتخابات رژیم چیست؟
خبر قبلی : ایرانیان رتبه سوم تنبلی اجتماعی جهان


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -